شناسهٔ خبر: 103100 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی بیان کرد:

تلاش راهداران برای برقراری ارتباط ایمن راه‌‌های روستایی

مهندس اسداله جلال زاده.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، از سیلابی بودن راه‌های ارتباطی بیش از ۵۰ روستا در جنوب استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان جنوبی اسداله جلال زاده  مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اشاره به نزولات جوّی ایجادشده و سیلاب شب گذشته در پهنه جنوبی استان گفت: تعداد ۵۷ تیم عملیاتی با فعال سازی قرارگاه استانی حمل و نقل و راهداری زمستانی، برنامه ­ریزی و تعداد ۱۴۰ نفر راهدار با ۱۳۶ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری سبک و سنگین بصورت شبانه­ روزی جهت عملیات بازگشایی محورهای روستایی بکارگیری شدند.

جلال­‌زاده افزود:راه­‌های ارتباطی بیش از ۵۰ روستا در شهرستانهای نهبندان، سربیشه، و جنوب خوسف در ۲۴ ساعت گذشته به علت ایجاد سیلاب که منجر به انسداد۱۰مسیر به علت رواناب ایجاد شده در آبنماها شد که با تلاش عوامل راهداری و سایر ارگان­های امدادی بازگشایی شده است و در حال حاضر راهداران مشغول پاکسازی پل­ها، آبنماها، تخلیه قنوها و ریزش­برداری کامل محورهای خاکی و کوهستانی با هدف ایجاد ارتباط ایمن و پایدار برای راههای مذکور هستند.

وی همچنین در ادامه عنوان کرد: ۲ مورد از محورهای روستایی حوزه نهبندان و سربیشه به محض فروکش کردن سیلاب و امکان فعالیت ماشین آلات راهداری، از گل و لای پاکسازی و بازگشایی خواهند شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده­ای استان بیان کرد: با توجه به آب شستگی شانه راه در بسیاری از راههای فرعی و روستایی حوزه شهرستان نهبندان، سربیشه و جنوب خوسف، از رانندگان و کاربران جاده­‌ای خواست با احتیاط کامل و رعایت سرعت مطمئنه و توجه به علایم موقت کارگذاشته شده توسط همکاران راهداری در مقاطع آسیب دیده از سیل، حرکت نمایند.

جلال­‌زاده در پایان سامانه گویای ۱۴۱ را، راه ارتباطی بین هم­ استانی­‌های محترم با مرکز مدیریت راه­های استان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: مشکلات بوجودآمده بواسطه سیلاب اخیر توسط همشهریان به سامانه ۱۴۱ انعکاس یافته و در کوتاه­ترین زمان ممکن رفع شده است.

انتهای پیام/