شناسهٔ خبر: 103103 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

رستم قاسمی در مراسم دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی؛

شهید سلیمانی محور وحدت و یکپارچگی بود / اقدامات حاج قاسم درسی بزرگ برای جوانان است

مراسم گرامیداشت  دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با حضور وزیر راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی در مراسم دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: شهید سلیمانی در کار دیپلماسی و مذاکره نظیر نداشت و لازم است دستاوردها و نوشته های شهید سلیمانی به عنوان واحد دانشگاهی و درسی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی وزیر راه و شهر سازی در دومین مراسم سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که در نمازخانه ساختمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شدبا اشاره به هفت سال همکاری نزدیک با این شهید در حوزه های مختلف اظهار داشت: بنده توفیق سربازی حاج قاسم  را داشتم و آخرین جلسه ای که با آن شهید را داشتم روز سه شنبه قبل از شهادتش بود.

وی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: سوریه محیط متفاوتی دارد، عراق هم  مانند سوریه متشکل از طوایف مختلف و افکار مختلف است اما هر جا که حاج قاسم حضور داشت همه بدون در نظر گرفتن اختلافات و تفاوت ها در کنار هم برای یک هدف جمع می‌شدند.  شهید سلیمانی به معنای واقع کلمه محور وحدت و یکپارچگی بود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: حاج قاسم ویژگی های خاصی داشت که شاید من در همه این دوران و سال های عمرم کمتر کسی را با ویژگی های او دیده باشم که هم فرمانده و هم قاطع باشد و هم تصمیم گیری هایش بدون ملاحظه دوست و رفیق باشد.

وی افزود: حاج قاسم  روزشمار زندگی خود را نوشته بود و می‌توان از این روزشمار در دانشگاه و مدارس به عنوان یک واحد درسی استفاده کرد. خاطرات، نوشته ها، دستاوردها و اقدامات شهید حاج قاسم سلیمانی در دوران دفاع مقدس، حضور در محور مقاومت و دیگر اقدامات وی درسی بزرگ برای جوانان و عموم مردم است که باید به خوبی از آن استفاده کرد و بهره برد.

قاسمی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی یک دیپلمات و یک حرفه ای در کار دیپلماسی و مذاکرات بود. وی در طول عمر خود یک لحظه دست از تلاش و خدمت نکشید و پاداش وی را خدا در پایان با شهادت داد.