شناسهٔ خبر: 103119 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره‌کل راهداری‌وحمل نقل جاده‌ای استان مطرح کرد:

رشد ۱۶ درصدی جابه‌جایی مسافر در مازندران

مازندران-فولادی سرپرست اداره‌کل راهداری‌وحمل نقل جاده‌ای استان از رشد ۱۶ درصدی جابه‌جایی مسافر در مازندران طی ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران اسماعیل  فولادی اظهار کرد: طی نه ماه سال جاری ۲ میلیون ۷۵۵ هزار و ۴۰ نفر مسافر در استان به نقاط مختلف کشور جابه‌جا شده‌اند.

وی تصریح کرد: این میزان جابجایی مسافر در قالب ۶۳۸ هزار و ۸۶۰ سفر انجام  که از این تعداد مسافر ۶۵۵هزار و ۴۴۲ نفر با وسیله نقلیه اتوبوس  ۵۴۹ هزار و ۹۱۱ نفر با مینی بوس و یک میلیون ۵۴۹ هزار ۶۸۷ نفر نیز از طریق ناوگان سواری جابجا شده اند.

سرپرست  اداره‌کل راهداری‌وحمل نقل جاده‌ای استان با بیان اینکه میزان جابه‌جایی مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون‌شھری شامل اتوبوس، مینی‌بوس و سواری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۶درصد افزایش داشته است، افزود: باتوجه به شیوع بیماری کرونا استفاده از ماسک برای تمامی سرنشینان، کاهش ظرفیت پذیرش مسافر، ضدعفونی‌کردن فضای داخل اتوبوس‌ها پیش از هر سفر و ارائه بسته‌های بهداشتی در همه سفرها الزامی است.

فولادی تصریح کرد: همچنین بلیت مسافران پس از استعلام کد ملی و اطمینان از سلامت آن‌ها توسط پایانه فروش بلیت صادر می‌شود و شرکت‌های مسافربری نیز موظف هستند قبل از صدور بلیت وضعیت سلامت مسافر را از طریق ارسال کد ملی به سامانه سروا استعلام کنند و در ۹ ماه گذشته از صدور بلیط به ۲۴۶ نفر بیمار کرونایی جلوگیری شد.

وی اضافه کرد: برای فرهنگ‌سازی جهت حذف روش‌های حضوری خرید بلیت نیز پیامک‌هایی با محتوای راه‌های خرید بلیط اینترنتی و مزایای استفاده از این روش برای مسافران ارسال می‌شود.

فولادی فعالیت  ۲۰۹  شرکت مسافری در استان را یادآور شد و گفت: گشت های راهداری و ترابری به اتفاق نیروهای خدوم پلیس راه ، بطور مستمر از ناوگان های عمومی و شرکت های حمل و نقل مسافربری بازدید بعمل آورده و ایمنی سفر را کنترل می کنند. 

سرپرست اداره‌کل راهداری‌وحمل نقل جاده‌ای استان افزود : تعداد ۵ هزار و ۷۸۳دستگاه ناوگان مسافری و تعداد ۷هزار ۴۹۶  نفر راننده در بخش مسافر مازندران مشغول خدمات رسانی به مردم هستند.

وی از مردم و مسافران خواست هرگونه شکایت خود از عملکرد شرکت ها و رانندگان را از طریق سامانه ۱۴۱ به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران اطلاع دهند تا در کمیسیون های مربوط به تخلفات این بخش رسیدگی شود .

انتهای پیام/