شناسهٔ خبر: 103120 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون فنی و راه‌های روستایی استان:

راه دسترسی بیش از ۹۰ درصد از روستاهای مازندران آسفالته است

مازندران معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: راه دسترسی بیش از ۹۰ درصد خانوارهای روستایی بالای ۲۰ خانوار استان مازندران آسفالت است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران  محسن محمد نژاد  تصریح کرد: متوسط آسفالت راه روستایی در کشور ۵۲ درصد است که این رقم در استان مازندران۵۵درصد می باشد که بالاتر از متوسط کشور است.

وی بهسازی، مرمت، شن‌ریزی و آسفالت راه‌های روستایی را از اولویت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای برشمرد وگفت : ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها از جمله بازسازی، بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی موجب تسهیل در داد و ستد و افزایش درآمد روستاییان شده و مانع مهاجرت آنها به شهرها می‌شود.

وی با بیان اینکه زیر ساخت‌ها و حمل و نقل یکی از شاخص‌های مهم توسعه هر جامعه است، اظهار داشت: از ۱۰۴۰۰ کیلومتر راههای موجود در مازندران  ۷ هزار و ۸۴۴کیلو متر راه روستایی می باشد كه از اين مقدار ۴۰۰۰ كيلومتر آن درمناطق كوهستاني است که سرمایه عظیم و ارزشمندی بوده و حفاظت و نگهداری آنها بسیار حائز اهمیت است.

معاون فنی و راههای  روستایی  این اداره کل با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد حمل کالا و مسافر در استان از طریق راههای مواصلاتی میباشد،افزود: از آنجاییکه که مازندران  یکی از قطب‌‌های کشاورزی است، نیاز استان به راه و جاده مناسب محسوس بوده و برای همین در سال‌‌های اخیر برای توسعه شبکه راه‌های ارتباطی استان گام‌‌های خوبی برداشته شده است.

وي تصريح كرد : از اين رو اين اداره كل اقدامات بسيار گسترده ای را در زمينه بهسازي و ایمن سازی راه هاي روستايي بعنوان یکی از مراکز تولید محصولات کشاورزی و دامی در استان درحال انجام دارد.

محمد نژاد  با اشاره به اينكه اقدامات خوبي در حوزه راههاي روستايي در دست اجراست ، خاطرنشان کرد: به دليل تراكم و تعدد روستاها در مازندران ، در زمينه ايجاد راههاي روستايي ايمن و مناسب اقدامات قابل توجهي در دست اجراست و درصدد هستيم با تامين اعتبارات كافي در زمينه آسفالت محورهاي روستايي گام موثري براي مردم شريف روستاها كه قدر مسلم لياقت و شايستگي آنها بيش از اينهاست ، برداريم.

انتهای پیام/