شناسهٔ خبر: 103132 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

هشدار سطح زرد هواشناسی؛

ادامه فعالیت سامانه بارشی وکاهش دما وکولاک برف در اکثر نقاط کشور

جاده برفي سازمان هواشناسی کشور یک هشدار سطح زرد هواشناسی منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، سازمان هواشناسی کشور در مورد آخرین وضعیت جوی کشور، یک هشدار سطح زرد هواشناسی صادر کرد.

بر اساس هشدار سطح زرد هواشناسی بارش برف، وزش باد شدید، کاهش محسوس دما و کولاک برف از روز سه‌شنبه ۱۴دی ماه تا روز پنجشنبه شانزدهم دی ماه خواهد بود.

نوع مخاطره اعلامی پدیده مه، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده های کوهستانی، کاهش محسوس دما، احتمال آسیب به ماشین آلات کشاورزی، اختلال در عملیات عمرانی و احتمال تاخیر در پرواز را به همراه خواهد داشت.

منطقه اثر اعلامی برای این سامانه، روزسه شنبه آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، روز چهارشنبه در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و ارتفاعات و دامنه در استان های زنجان، همدان، مرکزی، لرستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، یزد، قزوین، البرز، تهران، سمنان، غرب اصفهان، شمال کرمان،  و پنج‌شنبه ارتفاعات و دامنه در استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی و کرمان ادامه خواهد داشت.
بنابر گزارش سازمان هواشناسی پرهیز از سفرهای غیر ضروری، و در صورت سفر به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی، احتیاط در صعود به ارتفاعات، احتیاط در جابجایی عشایر کوچ‌رو، عدم بتن ریزی، مدیریت در مصرف انرژی، تمهیدات لازم در حفظ ماشین آلات کشاورزی و آمادگی دستگاه‌های امدادی توصیه شده است.