شناسهٔ خبر: 103156 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس؛

هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس باید برای رسیدن به جایگاه واقعی سازمان تلاش کنند

جلسه نظام مهندسی و راه و شهرسازی فارس اعضای هیئت مدیره جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس باید برای رسیدن به جایگاه واقعی سازمان تلاش کنند و برنامه های جامعی را برای رسیدن به این مهم تدوین و اجرا کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،(فارس)، اعضای هیئت مدیره  دوره نهم و بازرسان سازمان نظام مهندسی استان فارس در جلسه ای با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس و دیگر مسئولان این اداره کل به بررسی و رفع مسایل و مشکلات حوزه نظام مهندسی استان پرداختند.

 جعفر زاهدی مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس ضمن تبریک به اعضای هیات مدیره جدید و آرزوی موفقیت برای آنها ، با تاکید بر تلاش اعضای جدید هیئت مدیره در راستای رسیدن به جایگاه واقعی سازمان نظام مهندسی، خواستار تدوین برنامه های آتی سازمان جهت ارائه خدمات بهتر شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس به تقویت بخش نظارت سازمان بویژه در نهضت  ملی مسکن اشاره کرد  و گفت: باید ساختار منسجم و منظم در بخش ارائه خدمات مهندسی  برای حمایت از پروژه ها ی نهضت ملی مسکن در سطح استان شکل بگیرد.

مجتبی زوربخش رئیس سازمان نظام مهندسی استان فارس نیز گفت: خوشبختانه تعامل بسیار خوب و سازنده ای فی مابین اداره کل راه و شهرسازی و نظام مهندسی استان وجود دارد که این تعامل سازنده می تواند یکی از مناسب ترین روش ها برای اعتلای جامعه مهندسی استان باشد.

در ادامه جلسه تک تک اعضا هیات مدیره نسبت به بیان نظرات و پیشنهادات خود جهت حل مشکلات سازمان و ارائه راهکارهای لازم پرداختند.

مجتبی زوربخش گفت: عزم هیات مدیره دوره نهم بر شفافسازی در همه ابعاد و قسمت ها از جمله سیستم ارجاع نظارت، تاکید بر حضور مجریان و سازندگان ذی صلاح  در تمامی ساختمان ها و حمایت از انجام تمامی عملیات اجرایی توسط آنها و جلوگیری از مداخله عوامل دخیل غیر ذی صلاح در احداث ساختمان ها و واقعی شدن خدمات اعضا است.

برنامه ریزی جهت برگزاری مجامع عمومی سالیانه سازمان و مسائل و چالش های پیش رو و اصلاح مشکلات موجود در فرآیندهای ارائه خدمات مهندسی و همچنین مسائل و مشکلات فنی  موجود در سطح ساخت و سازهای استان به دلیل عدم همراهی مراجع مرتبط با صدور پروانه ساختمان از دیگر مواردی هستند که باید با جدیت دنبال شوند.

وی در خصوص حمایت سازمان نظام مهندسی از طرح نهضت ملی مسکن گفت: حمایت سازمان نظام مهندسی ساختمان از  طرح نهضت ملی مسکن  بر اساس تفاهم نامه فی مابین و لزوم هماهنگی بیشتر دستگاه های اجرایی استان جهت  حضور موثر در  پروژه های طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار این سازمان قرار دارد.