شناسهٔ خبر: 103206 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رتبه اول خراسان جنوبی در استفاده از سامانه آنلاین صدور پروانه عبور محمولات ترافیکی

مهدی گرجی - معاون حمل و نقل خراسان جنوبی.jpg معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از کسب رتبه اول صدور آنلاین پروانه عبور بار ترافیکی توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان جنوبی، مهدی گرجي معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: با توجه به اهمیت صدور پروانه عبور بارهای ترافیکی بر امنیت تردد در محورهای کشور و همچنین کنترل مستمر بر ناوگان حامل محمولات ترافیکی از طریق نظارت مستقیم و سامانه های نظارتی انجام می شود.

وی ادامه داد: از آمار بدست آمده در خصوص صدور برخط پروانه عبور، عملکرد شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ در استفاده از سامانه بر خط صدور پروانه عبور بارهای ترافیکی، خراسان جنوبی رتبه نخست را در این امر کسب کرده است.

معاون حمل و نقل اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از صدور ۸۳۶ عدد پروانه عبور بار‌های ترافیکی در استان از ابتدا امسال تاکنون خبر داد و تصریح کرد: این پروانه ویژه جابجایی بار‌هایی است که از نظر طول و عرض و وزن و ارتفاع خارج از مقادیر تعریف شده در مقررات حمل و نقل بار‌ها در راه‌ها بوده و باید پروانه عبور را از  این اداره کل دریافت کنند.

وی تصریح کرد: هدف از صدور این پروانه، تامین ایمنی تردد و جلوگیری از بروز اختلال در تردد وسایل نقلیه و حفظ و نگهداری جاده و ابنیه فنی راه‌ها است.

گرجی در پایان خاطرنشان کرد: ساعت و مسیر مجاز برای تردد از جمله موضوعاتی است که در پروانه‌های ترافیکی ناوگان حامل اینگونه بار‌ها قید می‌شود و رانندگان موظف به رعایت آن هستند تا سفری ایمن برای خود و دیگران داشته باشند.

انتهای پیام/