شناسهٔ خبر: 103299 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان:

تکمیل راه‌های استان بوشهر به ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند

رستمی.png مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: ره آورد سفر استانی هیات دولت به این استان ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای بخش راه و شهرسازی است که در تعهد وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه است و باید طی ۲ سال تامین شود.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان بوشهر، فرزاد رستمی گفت: از این میزان ۱۰۰ میلیارد تومان برای سالجاری و ۱۵۰ میلیارد تومان برای سال آینده که با تخصیص این اعتبار زمینه ای برای سرعت بخشی در اجرای پروژه‌های در دست اقدام راهسازی فراهم می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: سالانه برای اجرای طرحهای راهسازی در استان ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیارد تومان اعبتار هزینه می‌شود که با توجه به پروژه‌های در دست اجرای برای تکمیل طرح‌های راهسازی در استان به افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به اینکه کریدور ساحلی بزرگراه بزباز- بندو به طول ۲۲ کیلومتر با ارزش روز ۵۰۰ میلیارد ریال یکی از طرح‌های مهم است افزود: عملیات نهایی و بخش جزئی از آسفالت این مسیر باقی مانده بود که در حال انجام است و تنها ایمن سازی مسیر باقی مانده که تا دهه فجر یا پایان سال این طرح به بهره برداری می‌رسد.

رستمی افزود: کنارگذر کنگان – دوراهک یکی دیگر از طرح‌هاست که قطعه سوم آن به طول ۱۳ کیلومتر، ابنیه و زیرسازی تقاطع غیرهمسطح ریز – دوراهک تکمیل شده و با تخصیص قیر مورد نیاز به زودی عملیات آسفالت آن شروع می‌شود و ایمن سازی مسیر در نیمه اول سال ۱۴۰۱ انجام و این کنارگذر به صورت کامل زیربار ترافیک می‌رود.

وی ادامه داد: البته ۱۸ کیلومتر از این مسیر پیش از این زیر بار ترافیک رفته است و بخش عمده‌ای از آسفالت ۱۳ کیلومتر نهایی انجام شده و تنها ایمن سازی مسیر مانده که در سال آینده انجام می‌شود.

رستمی بیان کرد: جاده وفاق حد فاصل دیر – کنگان به طول ۹ کیلومتر و با هدف رونق گردشگری منطقه به صورت ساحلی ساخته شده که ۹۰ درصد پیشرفت دارد و در صورت تزریق اعتبار، امکان بهره‌برداری از آن تا سال آینده فراهم می‌شود.

 مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر عنوان کرد: محور اهرم – برازجان از دیگر محورهاست که بخشی از قیرآن تخصیص یافته و ۲۰ کیلومتر آماده آسفالت است و به دنبال دریافت مقدار قیر بیشتر از وزارتخانه هستیم تا تمام مسیر آسفالت شود.

وی ادامه داد: ورودی شهر دیلم هم از دیگر مسیرهاست که در صورت تخصیص اعتبار، با بستن قرارداد با قرارگاه خاتم یا پیمانکار جدید عملیات اجرایی آن را شروع کنیم.

رستمی گفت: باند دوم مسیر کمربندی گناوه از دیگر مسیرهاست که موضوع تملک اراضی مسیر مطرح است و در صورتی که موفق به توافق با مالکین این مسیر بشویم با توجه به زیرسازی عمده این مسیر، روسازی آن هم شروع می‌شود.

وی افزود: مسیر اتصالی بندرریگ به گناوه به طول ۱۳ کیلومتر از دیگر طرح‌هاست که مشغول نصب علائم ایمنی هستیم و به زودی به بهره برداری می‌رسد و مسیر دیگر جاده جم –فیروزآباد و جاده دالکی به کنارتخته است که همزمان در حال کار است و  عملیات آسفالت جم به فیروزآباد هم به زودی شروع می‌شود.

در استان بوشهر ۴ هزار و ۴۳۴ کیلومتر راه داریم که ۶۸۵ کیلومترآن بزرگراه و بقیه راه‌های اصلی، فرعی و روستایی است.