شناسهٔ خبر: 103311 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد:

باز شدن ثبت نام شهرهای جدید به زودی در طرح نهضت ملی مسکن برای شهروندان تهرانی

محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از باز شدن شهرهای جدید برای ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: ثبت نام حدود ۷۰۰ شهر در فاز دوم نهضت ملی مسکن به زودی باز می شود که تعدادی از این شهرها مختص شهروندان تهرانی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)؛ خلیل محبت خواه گفت: در فاز اول ثبت نام تهرانی ها که از ۲۸ مهرماه جاری شروع شده و تا ۱۵ دی‌ماه به طول انجامید بیش از ۲ میلیون نفر ثبت نام کرده اند که با توجه به برنامه ریزی‌های دولت برای جاماندگان از ثبت نام و همچنین اطلاعیه جدید وزارت راه شهرسازی مبنی بر ثبت نام مجردها، مقرراست ثبت نام دور جدید در زمستان امسال انجام شود.

محبت خواه گفت: شهروندان استان تهران ضروری است در ثبت نام ها به دقت شهرهای مربوطه را انتخاب کنند و از انتخاب شهرها حسب علاقه خود پرهیز کنند زیرا در پالایش متقاضیان مباحث سکونت مورد بررسی قرار می گیرد.

وی همچنین از فراخوان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران برای دعوت از انبوه سازان، مالکان حقیقی و حقوقی خبر داد و افزود: بسیاری از افراد حقیقی و حقوقی آمادگی خود را برای حضور در عرصه تولید مسکن اعلام کرده اند که استعلام ارزیابی های کیفی ازتوان داخلی شرکتها ی حقیقی و حقوقی به سرعت و دقت در حال انجام است.

محبت خواه همچنین تسهیلات بانکی برای تهرانی ها  را ۴۵۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: اقساط بازپرداخت این وام ۲۰ ساله بوده و نرخ سود بانکی برای دهک های ۴ و ۵ برابر با ۹ درصد و برای دهکهای اول تا سوم نرخ سود ۵ درصد خواهد بود.

گفتنی است وزارت راه و شهرسازی سامانه ثبت نام مردان مجرد بالای ۲۳ سال را از ۳۰ دیماه امسال باز اعلام کرده است و شرط تحویل کلید واحدهای نهضت ملی مسکن تاهل خواهد بود، در غیر این صورت به قیمت کارشناسی روز محاسبه خواهد شد.

محبت خواه نیز با اعلام اینکه زمان ساخت مسکن ملی بین ۲ تا ۳ سال خواهد بود، فرصت ایجاد شده را برای جوانان فرصتی مناسب خواند وگفت: امیدواریم نهضت ملی مسکن سبب باز شدن دریچه های امید، اشتغال و ازدواج برای جوانان بالاخص جوانان استان تهران باشد.