شناسهٔ خبر: 103321 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشست مدیرکل راه و شهرسازی استان با معاون وزیر مطرح شد؛

بررسی رفع موانع پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی

سلام مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی به منظور پیگیری فرایندهای اجرایی طی نشستی با حضور مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن خواستار مساعدت در سازوکارهای تحقق قانون جهش تولید مسکن شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)،سیدمحسن حمزه‌لو در نشست سه ساعته با مهندس فخاری؛ معاون وزیر و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ضمن تشریح برنامه اجرایی قانون جهش تولید مسکن در آذربایجان‌غربی، یادآور شد: بیش از ۶٠ هزار خانوار در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند و شناسایی زمین‌های مستعد همزمان با پالایش متقاضیان انجام می‌شود.

در این نشست بر بهره‌گیری از توانمندی‌های سایر دستگاه‌ها، پیگیری الحاق به محدوده شهرها و تغییر کاربری اراضی، استفاده از مشوق­‌های برای هدایت نقدینگی به سمت بازار مسکن و به‌روزرسانی بانک اطلاعات زمین تأکید شد.

باتوجه به اینکه تولید مسکن در آذربایجان‌غربی با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قانونی طبق برنامه زمان‌بندی پیش می‌رود،سهم ابلاغی آذربایجان‌غربی از قانون جهش تولید مسکن ١٧٨ هزار و ٩۶٢ واحد تعیین شده و نزدیک به ٢۴ هزار هکتار اراضی ملی در داخل حریم تأمین زمین شده است.