شناسهٔ خبر: 103346 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان مطرح کرد:

جابجایی بیش از یک میلیون نفر مسافر و گردشگر از بنادر شهیدحقانی و هرمز/ تأکید بر لزوم استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از سویه اومیکرون

بندر مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا نیمه امسال یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر مسافر و گردشگر از بنادر شهید حقانی و هرمز جابجا شدند.

حمیدرضا محمدحسینی تختی مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به افزایش جابجایی مسافران و گردشگران در پایتخت گردشگری ایران اظهارداشت: در دو سال گذشته با وجود شرایط متاثر از اپیدمی ویروس کرونا و نیز تاکید مصوبات ستاد ملی کرونا مبنی بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی و مراقبتی، تردد بین جزایر مرکز استان با محدودیت هاو ممنوعیتهایی  کرونایی همراه بود اما از سال۱۴۰۰ با تزریق واکسن ، شاهد روند کاهشی این ویروس وبه تبع آن افزایش شمار سفرهای دریایی در بنادر مرکز استان هستیم.

وی در این رابطه به افزایش جابجایی مسافران و گردشگران در بنادر مسافری شهید حقانی و هرمز در سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: از بازه زمانی سال جاری تا نیمه امسال یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر مسافر و گردشگر از بنادر شهید حقانی و هرمز جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که شاهد محدودیتها و ممنوعیتها کرونایی بودیم آمارها افزایش ۷۷ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان ادامه داد: از این تعداد مسافر و گردشگر، یک میلیون و ۴۲۹ هزار و ۷۳۷ نفر مسافر از مسیر بندر شهید حقانی به جزایر قشم و هرمز تردد داشته اند که افزایش ۶۰ درصدی طی این مدت به ثبت رسیده است.

محمدحسینی تختی، با اشاره به جابجایی ۴۳۶ هزار و ۱۶۵ نفر مسافر و گردشگر در مسیر دریایی بندر هرمز به قشم و بندر شهید حقانی تاکید کرد: این میزان رفت و آمد نسبت به سال گذشته در همین مدت ۱۷۱ درصد افزایش را در پی داشته است.

وی با بیان اینکه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و مراقبتی برای پیشگیری از موج ششم ویروس کرونا بیش از گذشته مورد توجه است ، خاطرنشان کرد: با توجه به ورود سویه جدید اومیکرون به کشور رعایت الزامات در بنادر مسافری ودر طول سفر بشکل دقیق انجام می پذیرد وبا هرگونه عادی‌انگاری و سهل‌انگاری برخورد خواهد شد.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان استفاده از ماسک در تمام محیط بندر، شناورها و استفاده از مواد ضدعفونی را الزامی دانست و خواستار رعایت تمامی شیوه‌نامه بهداشتی از سوی گردشگران و مسافران دریایی شد.

گفتنی است؛ بندر شهید حقانی بعنوان بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور همه ساله پذیرای خیل عظیمی از مسافران و گردشگرانی است که در مسیرهای سه گانه دریایی تردد می کنند .