شناسهٔ خبر: 103365 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی خبر داد:

فعالیت ۲۰۳نیروی راهدار در عملیات راهداری زمستانی

برفروبی خراسان جنوبی.jpg مدیر کل راهداری .و حمل و نقل جادهای خراسان جنوبی از فعالیت بیش از ۲۰۳ نفر نیروی راهدار در عملیات راهداری زمستانی در دومین برف زمستانی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی از خراسان جنوبی، اسداله جلال‌زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: با توجه به فعال بودن قرارگاه استانی راهداری زمستانی، طی ۴۸ ساعت گذشته بیش از ۳۰ باب راهدارخانه و ۵۷ اکیپ راهداری در محورهای مواصلاتی در حال خدمت رسانی بوده اند.

جلال زاده ادامه داد: با توجه به بارش برف در ۹ شهرستان، ۶۰ درصد راههای استان از بارش ها تاثیر پذیرفتند که با تلاش مشترک تیم های راهداری و پلیس راه استان تردد در تمام محورهای استان بصورت روان برقرار  است.

وی همچنین افزود: بیش از ۱۴۱ دستگاه انواع ماشین الات راهداری شامل شن و نمک پاش ، برفروب ،گریدر و لودر و بیش از ۲۰۳ نفر نیروی راهدار با استفاده از حدود ۳۷۰۰ تن شن و نمک به برفروبی ۱۰۰۰ کیلومتر از راههای استان پرداختند. همچنین به ۱۸۵ خودرو امدادرسانی و تعداد ۷۵ نفر از مسافرین نیز در راهدارخانه‌ها اسکان داده شدند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تأکید کرد: دراین ایام، عملیات برف‌روبی و شن و نمک‌پاشی بصورت مستمر و فعال ادامه دارد تا شهروندان عزیز مشکلی در راه‌های مواصلاتی نداشته باشند و اکیپ‌های راهداری به صورت آماده باش با تجهیزات کامل در جاده‌ها حضور دارند.

جلال زاده در پایان افزود: به هموطنان و هم استانی های عزیز توصیه می شود قبل از سفر حتماً از طریق سامانه ۱۴۱ آخرین وضعیت راهها را استعلام نمایند.

انتهای پیام/