شناسهٔ خبر: 10337 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

میرشفیع به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

احداث ۲۵ هزار کیلومتر راه روستایی تا پایان برنامه ششم/ بودجه مورد نیاز برای نگهداری راه‌‌های روستایی

حسين ميرشفيع معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بر اساس مطالعه انجام شده تا افق ۱۴۰۴ به ۱۷۳ هزار کیلومتر راه روستایی نیاز خواهیم داشت گفت: بر همین اساس تا پایان برنامه ششم توسعه احداث ۲۵ هزار کیلومتر راه جدید روستایی هدف‌گذاری شده است.

سید حسین میرشفیع در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به چشم انداز راه‌های روستایی در برنامه ششم توسعه اظهار کرد: سال گذشته مطالعه وسیعی در حوزه راه‌های روستایی صورت گرفت که بر اساس آن افق و جایگاه راه‌های روستایی در سال ۱۴۰۴ ترسیم شد.

وی افزود: بر اساس مطالعات انجام شده، در چشم انداز ۱۴۰۴ به ۱۷۳ هزار کیلومتر راه روستایی نیاز خواهیم داشت که اگر این هدفگذاری تحقق یابد نیازهای شبکه راه‌های روستایی از جمله معادن، گردشگری و بهره‌وری اولیه روستاییان تامین خواهد شد.

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۱۰ سال پیش رو تا سال ۱۴۰۴ را به می‌توان دو برنامه پنج ساله تقسیم کرد، ادامه داد: بر همین اساس ساخت ۲۵ هزار کیلومتر راه جدید روستایی و آسفالت حدود ۲۰ هزار کیلومتر راه روستایی افق برنامه ریزی در برنامه ششم توسعه در حوزه راه‌های روستایی تا پایان سال ۱۳۹۹ است.

میرشفیع با یادآوری اینکه در حال حاضر طول راه‌های روستایی کشور ۱۰۵ هزار کیلومتر است که تا پایان امسال این میزان به حدود ۱۱۰ هزار کیلومتر می‌رسد، تاکید کرد: یکی از اقدامات مهم در حوزه راه‌های روستایی حفظ و نگهداری از وضعیت فعلی این راه‌ها است؛ ضمن اینکه نگهداری راه‌های موجود نیازمند سرمایه گذاری وسیعی است به طوری که بر اساس پیش بینی انجام شده نگهداری راه‌های موجود روستایی سالانه به هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی درباره آخرین وضعیت اختصاص قیر برای آسفالت راه های روستایی مصوب مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس تبصره ۲ قانون بودجه ۹۴ کل کشور مقرر شد در سال جاری ۲ میلیون تن قیر و تا سقف ۲۴۰۰ میلیارد تومان برای روکش راه‌های کشور اعم از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی و همچنین آسفالت معابر و بهسازی روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر اختصاص یابد.

میرشفیع گفت: بر اساس قانون بودجه ۹۴ کل کشور ۸۰ درصد از این میزان قیر برای روکش راه‌های کشور اعم راه‌های اصلی، فرعی و روستایی در نظر گرفته شده است و ۲۰ درصد نیز برای آسفالت معابر و بهسازی روستاها و همچنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر در اختیار بنیاد مسکن قرار می‌گیرد.

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۳۲۰میلیارد تومان از ۲۴۰۰ میلیارد تومان قیر مصوب در بودجه ۹۴ را دریافت کردیم  که برای پروژه‌های مختلف اعم از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی اختصاص دادیم./

نظر شما