شناسهٔ خبر: 103381 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تاکید کرد:

تحقق حمل و نقل دانش‌محور با آموزش رانندگان حرفه‌ای

آزمون رانندگان استان مرکزی آزمون عملی بدو خدمت رانندگان حرفه‌ای ناوگان حمل و نقل جاده‌ای مسافری در استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی ، عبدالله عبیاوی معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به اهمیت آموزش رانندگان حرفه‌ای ناوگان حمل و نقل در راستای برخورداری از حمل و نقل دانش محور افزود: برابر تفاهم‌نامه آموزشی فی مابین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، جهت برگزاری آزمون‌های متمرکز و برخط رانندگان، آزمون مرحله دوم برای ۲۳ نفر از متقاضیان اخذ کارت هوشمند ناوگان مسافری (اتوبوسی) برگزار شد.

وی تصریح کرد: مرحله دوم آزمون بدو خدمت رانندگان پس از قبولی متقاضیان در مرحله تئوریک، بصورت آزمون عملی برگزار می‌شود تا رانندگان حرفه‌ای ضمن خودکفائی در عبور از بحران‌های احتمالی، از آموزش‌های لازم برای مدیریت سفر برخوردار شوند.

عبیاوی گفت: رانندگان حرفه‌ای می‌بایست قبل از آزمون‌های مرحله اول و دوم، ۱۵ ساعت آموزش تئوریک و ۳۶ ساعت آموزش عملی را گذرانده باشند.

رانندگی ایمن، رانندگی تدافعی و مدیریت شرایط اضطراری، بازرسی، نگهداری و تعمیرات خودرو و مدیریت مسافران و توشه از مهم‌ترین شاخص‌های آموزش‌های تخصصی رانندگان حرفه‌ای است که به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، رانندگان حرفه‌ای باید آموزش‌های لازم را در این خصوص دیده باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در مبحث آموزش رانندگان نه تنها باید مهارت رانندگان را بالا برد و از نظر رانندگی به آنها تعلیمات بیشتری داد، بلکه باید درک آنها را نیز در مورد خطر بالا برد و به آنها آموزش داد که چگونه با احتیاط برانند و رعایت چه نکات ایمنی از آنها یک راننده خوب می سازد.

معمولاَ در آموزش رانندگی بیشتر بر مهارت هدایت خودرو از یک طرف و از طرف دیگر بر شناخت آیین نامه تکیه می شود اما هدف از برگزاری دوره های آموزشی عملی، نکته دیگری است به نام “هدف” که همان ایجاد امنیت و حفظ سلامت مسافرین است.

انتهای پیام/