شناسهٔ خبر: 103408 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان طبس خبر داد:

پایان عملیات ایمن سازی ۲۲ کیلومتر از محور شریانی طبس-دیهوک

محسن حیدری - طبس-2.jpg رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان طبس از پایان عملیات تعریض شانه جاده و اصلاح شیب شیروانی ۲۲ کیلومتر از محور شریانی طبس-دیهوک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارات راه و شهرسازی از خراسان جنوبی، محسن حیدری، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان طبس گفت: عملیات ایمن سازی با هدف بهسازی و تعریض شانه های دو طرف جاده و تعدیل شیب شیروانی در حد فاصل کیلومتر ۱۳ تا ۳۵ محور یاد شده از آبان ماه سال ۱۴۰۰ آغاز شده است.

وی ادامه داد: پس از سپری شدن حدود دو ماه و با تلاش مستمر راهداران این شهرستان مورد بهره‌برداری کابران جاده‌ای قرار گرفت.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای طبس تصریح کرد: محور ارتباطی طبس -دیهوک به طول ۷۵ کیلومتر به دلیل اتصال مرکز استان به سایر استان‌های همجوار در طبقه بندی عملکردی به عنوان یک محور شریانی محسوب می‌شود.

حیدری با اشاره به اینکه طبق رکورد‌های اطلاعاتی سامانه‌های تردد شمار، ماهانه به طور میانگین حدود ۱۰۰ هزار دستگاه وسائط نقلیه سبک و سنگین بر بستر این جاده ارتباطی عبور می‌کنند، تصریح کرد: هم این امر میزان اهمیت بالای این محور در حوزه این شهرستان و توجه ویژه به مقوله‌های بهسازی و تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای توسعه آن را جهت دهی می‌کند.

وی در ادامه یادآورشد: حجم ترافیک فزاینده این جاده مواصلاتی که عمدتا بصورت جریان دوطرفه و در عرض ۱۱/۵ متری جاده صورت می‌پذیرد نیاز به ضریب ایمنی بالاتر این مسیر را روشن می سازد.

وی خاطر نشان کرد:با توجه به محدودیت‌های اعتباری یکی از راهکارهای کم هزینه و پربازده برای نیل به شاخصه‌های بالاتر ایمن سازی، تعریض شانه‌های موجود جاده در راستای اجتناب از وقوع تصادفات رخ به رخ و همچنین تعدیل و اصلاح شیب شیروانی دو طرف معبر برای کاهش سوانح ناشی از خواب آلودگی رانندگان و خروج سهوی خودروها ارزیابی شد که از این رهگذر و با اتکاء بر توانمندی ماشین آلات و منابع انسانی و مالی موجود، این پروژه حائز اهمیت در جهت رفاه حال استفاده کنندگان جاده به مورد اجرا گذاشته شد.

انتهای پیام/