شناسهٔ خبر: 103414 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک:

ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به کمک مترو تهران می‌آید

مجید کیانپور مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: متخصصان توانمند شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با ایده و طرح‌های نوین، به کمک مترو تهران آمده و نیاز مترو را به شرکت‌های خارجی در زمینه انجام امور مطالعاتی و ارتقاء کیفی پروژه‌ها کاهش خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مجید کیانپور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران دیدار و در زمینه‌های مشترک گفتگو کردند.

در این دیدار مجید کیانپور با اشاره به تاریخچه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ۶۷ سال قدمت ، بیش از یک هزار شعبه و واحد آزمایشگاه محلی مستقر در سراسر کشور و ۲۳ درصد سهم بازار ژئوتکنیک کشور را در اختیار دارد که به بیش از ۳۷ دستگاه اجرایی در پروژههای عمرانی ملی و استانی خدمت رسانی می‌کند و در این عرصه همواره تلاش کرده در کنترل کیفیت پروژه‌های زیرساختی و عمرانی کشور نقش بی‌بدیلی را ایفا کند.

مجید کیانپور خاطر نشان کرد: در حال حاضر این آزمایشگاه بیش از۵۶۰ نوع آزمایش و خدمت مختلف را در تمام پروژه‌های عمرانی سراسر کشور انجام می‌دهد و بنا داریم این تعداد را تا پایان سال به ۶۰۰ آزمایش و خدمت برسانیم و در هفته حمل‌ونقل امسال نیز بالغ بر ۱۶ مورد آزمایش فنی و تخصصی جدید به سبد جامع خدمات آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اضافه شده است. این مساله برای کارفرمایان اطمینان خاطر به وجود می‌آورد که با مراجعه به شرکت آزمایشگاه می‌توانند به تنوعی از خدمات دسترسی پیدا کنند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ادامه داد: با توجه به توانمندی و تخصص همکاران آزمایشگاه و در اختیار داشتن تجهیزات منحصربه‌فرد در بخش‌های مختلف شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در هر سطحی قادر به همکاری با شرکت‌ها، نهادها و دستگاه‌های اجرایی در سراسر کشور را داریم.

علی امام مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو ) نیز با اشاره به اینکه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بازوی توانمندی برای وزارت راه و شهرسازی و سایر متولیان امر در ارتقاء کیفی پروژه‏های عمرانی در سراسر کشور است گفت: مترو تهران طی سال‌های گذشته از نقش آفرینی و خدمات موثر شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در بخش‌های مختلف مطالعاتی و عملیاتی خود بهره‌ برده است و شناخت خوبی از توانمندی‌ها و ظرفیت های فنی و مهندسی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک داریم و به تاثیرگذاری این شرکت در ارتقاء کیفی پروژه‌های عمرانی کشور واقف هستیم.

امام در ادامه به نیازهای فنی مترو تهران و حومه اشاره کرد و گفت: در گذشته برای بهسازی، نگهداری و مطالعه برخی از پروژه‌ها از دیگر کشورها استفاده می‌شد و ما علاقمند هستیم این خدمات را از شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک دریافت کنیم و امیدوارم شرکت مترو تهران به زودی از خدمات نوین شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در قالب تفاهم نامه بهرمند شود و این کمک بزرگی برای ارتقاء کیفی پروژه‌های عمرانی مترو در شهر تهران است.

کامران رحیم اف معاون فنی و مهندسی شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) گفت: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک برندی ارزشمند برای وزارت راه و شهرسازی است و جایگاه این شرکت در ساخت، نظارت و نگهداری و افزایش کیفی و طول عمر مفید پروژههای عمرانی ارزشمند است.

محسن اسماعیلی طاهری معاون فنی و نظارت مهندسی نیز در این جلسه با اشاره به توانمندیهای شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: کارهای مطالعاتی و آزمایشگاهی مهمی در پروژههای بزرگ ملی و استانی در همه جای کشور توسط نخبگان و پرسنل متخصص شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک انجام شده و اثرگذاری و نقش آفرینی این شرکت در پروژه‌های عمرانی کاملا مشهود است.

اسماعیلی طاهری به پروژه‌های انجام شده در کشور اشاره کرد و گفت: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با وزارتخانه‌های مختلفی همچون نیرو، نفت، صنعت و معدن ، راه و شهرسازی و نیز با بیش از ۳۷ دستگاه اجرایی در سراسر کشور همکاری داشته و سدها، بزرگرا‌ها، تاسیسات ، تونل، پل و ... را مطالعه و نظرات کارشناسی و آنالیز آزمایش‌ها را بر اساس استانداردهای روز دنیا به انجام رسانده است.

وی ادامه داد: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک همچنین در خصوص صدور خدمات فنی و مهندسی پروژههایی را در دست دارد.

احمد نوعی قالیباف  مدیرکل آزمایشگاه استان تهران نیز در این نشست با تشریح همکاری‌های شرکت آزمایشگاه با شرکت مترو تهران گفت: پروژههای زیادی را از سالیان قبل با مترو تهران به انجام رسیده و در ۳ پروژه به صورت مستقیم و در ۶ پروژه نیز نظارت عالیه داشتیم.

به گزارش روابط عمومی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، مدیرکل آزمایشگاه استان تهران ادامه داد: هم اکنون آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران در شهرستانهای تهران ، قرچک، اسلامشهر، فیروزکوه، رودهن و فرودگاه امام خمینی ( ره) دارای شعبه است و در حال حاضر در خط متروی شاهد- پرند نیز دو آزمایشگاه مستقر کارهای مطالعاتی و آزمایشگاهی را انجام می‌دهند و تاکنون بیش از ۲۵ هزار سری نمونه آزمایشگاهی برای ارتقاء کیفی پروژههای عمرانی مترو تهران آزمایش و تحلیل و آنالیز شده که نتایج آن در اختیار کارفرما و دستگاه نظارت قرار گرفته است.