شناسهٔ خبر: 103426 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خبر داد:

ایمن سازی ۱۵ نقطه پرتصادف استان در سال جاری

نقاط پرتصادف ۱۵ نقطه پرتصادف خراسان شمالی در سال جاری ایمن سازی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان شمالی، جعفر شهامت مديركل راهدارى و حمل و نقل جاده اى خراسان شمالى گفت: مجموع نقاط پرتصادف در استان که در سنوات قبل با تصویب کمیسیون ایمنی راه های کشور تعداد  ۹۶ نقطه پرتصادف مصوب به استان ابلاغ شد که از این تعداد تاکنون ۴۷ نقطه آن ایمن سازی و ۶ نقطه در دست اقدام تا پایان سال جاری می باشد.

وی افزود: امسال ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای حذف نقاط پرتصادف استان ابلاغ شده است، که به موجب آن ۱۸ نقطه جدید در دستور کار قرار گرفته است.

شهامت همچنین اظهارکرد: از ابتدای سال تاکنون ۹ نقطه پرتصادف در محورهای استان حذف شده است که با تکمیل ایمن سازی ۶ نقطه دیگر، عملکرد سال جاری به ۱۵ نقطه افزایش می یابد.

وی اظهارکرد: نقاط پرتصادف بر اساس تعداد تصادفات جرحی، فوتی و خسارتی در جاده ها محاسبه و شناسایی و هر سه سال یک بار با نظر کارشناسان پلیس راه و راهداری بررسی و پس از تصویب کمیسیون ایمنی راه های کشور ابلاغ می شود.

وی بیشترین نقاط پرتصادف در جاده های خراسان شمالی را در شهرستان بجنورد دانست و ادامه داد: نقاط پرتصادف بر اثر عوامل مختلفی از جمله وابستگی شدید شبکه حمل و نقل جاده ای استان به شهرستان بجنورد، عوامل انسانی نظیر خستگی، خواب آلودگی و سرعت غیرمجاز، لزوم اصلاح هندسی راه،  شرایط محیطی ، کوهستانی بودن بخشی از محورها و... ایجاد و موجب تکرار تصادفات می شود.  

دبیر کمیته اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان با تاکید بر نقش عوامل انسانی در ترکیب با شرایط محیطی و راه ها، بر لزوم توجه به رعایت سرعت مجاز به ویژه در شرایط خاص جوی تاکید و اعلام کرد: بر اساس تحقیقات سازمان بهداشت جهانی به ازای هر یک درصد افزایش سرعت در راه ها، شاهد ۳ تا ۴ درصد رشد تصادفات فوتی خواهیم بود که با وجود اقدامات انجام شده، با رشد ۶ درصد سرعت متوسط در شبکه راه های استان مواجه بوده ایم که لزوم رعایت بیشتر مقررات از سوی رانندگان را نشان می دهد. وی همچنین افزود: با توجه به رفع ۱۹ نقطه حادثه خیز استان در سال گذشته، رتبه ۴ کشوری در ایمن سازی این نقاط به استان تعلق گرفت که در سال جاری سعی شده است نقاط پرتصادف محورهای فرعی نیز در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/