شناسهٔ خبر: 103487 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا کشور خبر داد:

خوزستان در شمار چهار استان پر تصادف کشور/ نیاز استان به ۵۸۰ سامانه هوشمند جاده‌ای

سردار تیمور حسینی جانشین رئیس پلیس راهور ناجا کشور با بیان اینکه طبق آمار خوزستان در شمار چهار استان پر تصادف کشور است گفت: این استان برای پوشش تمامی محورهای خود به ۵۸۰ سامانه هوشمند جاده ای نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان،  سردار سید تیمور حسینی جانشین رئیس پلیس راهور ناجا کشور در هفتمین جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی خوزستان که در سالن جلسات استانداری استان برگزار شد، با بیان اینکه در کشور با معضل تصادفات رانندگی مواجه هستیم، اظهار کرد: نتایج و اثرات اقدام در حوزه ترافیک به همه افراد جامعه می رسد؛ هرچقدر که معیشت و کرونا یا اشتغال، کشاورزی و صنعت مهم تلقی و برای زندگی راحت تر انسان ها مؤثر باشند، مقوله ترافیک هم همین هدف را دنبال می کند.

وی تعداد مصدومان تصادفات رانندگی سالانه کشور را ۳۰۰ هزار نفر برشمرد و افزود: این آمار به جز ۱۷ هزار فوتی ناشی از تصادفات است و در خوشبینانه ترین حالت ممکن اگر تنها پنج درصد مصدومان یعنی ۳۰۰ هزار نفر دچار معلولیت های مادام العمر شوند، یعنی سالانه ۱۵ هزار نفر انسان معلول وابسته به خانواده‌ها خواهیم داشت.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا کشور عنوان کرد: در استان خوزستان همه دستگاه های ذیربط و مدیران ارشد باید نسبت به رفع مشکلات حوزه ترافیک دغدغه و حساسیت داشته باشند و تمام توان خود را در این زمینه به کار بگیرند؛ طبق آمار خوزستان با حدود ۱۷ هزار کیلومتر راه  که شامل کمتر از سه درصد جاده های کشور است، در شمار چهار استان پرتصادف کشور قرار دارد.

سردار حسینی با اشاره به ثبت بالغ بر ۱۴۱ میلیون تردد در ۹ ماهه اول سال در خوزستان، گفت: این میزان ۲.۳ ترددهای کشور است و این استان با حدود ۵۱۰ فوتی در تصادفات ۹ ماهه امسال بیش از ۴.۵ درصد فوتی های ناشی از تصادفات کشور را دارد.

وی ادامه داد: شرایط استان به هیچ عنوان قابل مقایسه با سه دهه قبل نبوده و امروز نیروی انسانی به تنهایی قادر به کنترل تردد و مدیریت ترافیک نیست.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا کشور با بیان اینکه در حال حاضر ۳۳ سامانه فعال هوشمند جاده ای در جاده های خوزستان کد دارند، یادآور شد: ۴۰ دستگاه در انتظار  دریافت کد هستند که باید بعد از انجام تست فعال شوند این در حالی است که برای پوشش کامل محورهای مواصلاتی خوزستان ۵۸۰ سامانه هوشمند جاده ای دیگر مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه فعالیت ناوگان عمومی بار و مسافر باید با سامانه های هوشمند کنترل شوند، تأکید کرد: رفتار ترافیکی کاربران در شهرها شکل می گیرد و معابر شهری باید نظارت و کنترل دقیقی را اعمال کنند چون افراد با همین رفتار ترافیکی شهری وارد جاده های برون شهری می شوند.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا کشور با اشاره به کمبودهای کلانشهر اهواز در حوزه کنترل ترافیکی تصریح کرد: نباید بین رفتار ترافیکی افراد در شهر و جاده های برون شهری تفکیک خاصی باشد؛ از استاندار خوزستان هم درخواست داریم که مسائل ترافیکی را جزو اولویت های این استان قرار دهد.

سردار حسینی گفت: در ستاد مرکزی نیز حمایت های لازم و قانونی را در زمینه مسائل ترافیکی استان خواهیم داشت.