شناسهٔ خبر: 103519 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۹ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ صورت گرفت؛

نصب و تعمیر بیش از ۱۳ هزار کیلومتر گاردریل در محورهای ارتباطی خراسان جنوبی

گاردریل - خراسان جنوبی2.jpg رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: نزدیک به ۹۸۰ عدد گاردریل از سطح محورهای استان جمع آوری و تعمیر و بالغ بر ۱۳۶۰۰ کیلومتر گاردریل نصب شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان جنوبی، سجاد احمدی شاهرخت، رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت طی ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۰   بالغ بر ۱۳۶۰۰ کیلومتر گاردریل در سطح محورهای اصلی و فرعی استان نصب شده است.

وی افزود: با توجه به بودجه تخصیص یافته و بر حسب اولویت و ترافیک محورها بحث ایمن سازی در راههای استان با جدیت توسط این اداره کل پیگیری می‌شود.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری همچنین ۹۸۰ عدد گاردریل‌های آسیب دیده بر اثر تصادفات و سوانح جاده‌ای استان جمع آوری و تعمیر و بازسازی شده‌اند.

وی ادامه داد: طی عملیات فوق گاردریل‌های آسیب دیده و بلا استفاده تعمیر و به چرخه راهداری بازگردانده شد که میزان صرفه اقتصادی حاصل از این عملیات ۱۷ میلیارد ریال برآورد شده است .

احمدی شاهرخت یادآورشد: از آنجایی که وجود حفاظ‌های کنار جاده‌ای و میان جاده‌ای از بروز خسارت و تلفات جلوگیری و در ایمنی کاربران جاده‌ای بسیار تاثیرگذار است، بدیهی است که بیشترین آسیب را نیز می‌بینند.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی خاطرنشان کرد : با توجه به نیاز بسیار زیاد جاده‌ها به حفاظ‌های ایمنی و در راستای صرفه جویی و استفاده از گاردریل‌های صدمه دیده بازسازی و تعمیر گاردریل‌های آسیب دیده بطور مستمر در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/