شناسهٔ خبر: 103529 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

در بازدید از مجموعه پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور مطرح شد؛

تاکید برتاسیس یک پژوهشکده هواشناسی دریایی در استان گیلان

جبار کوچکی نژاد-پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو  عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در بازدید از پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور گفت: آماده هر گونه حمایت و همکاری در جهت تاسیس و تامین بودجه یک پژوهشکده هواشناسی دریایی ­در استان گیلان هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در بازدیدی که با حضور جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از مجموعه پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور صورت گرفت ضمن تایید فعالیت های پژوهشی و اجرایی این مجموعه با مهدی رهنما رئیس این پژوهشگاه دیدار و گفتگو نمود.

 در این نشست دو جانبه که با حضور ابراهیم فتاحی معاون پژوهشی و فناوری پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، خانم  صحت سرپرست آموزش منطقه ای سازمان هواشناسی کشور و جمعی از مدیران این پژوهشگاه صورت گرفت دکتر مهدی رهنما به معرفی اجمالی از فعالیت های علمی و پروژه های اجرایی انجام شده و در دست اقدام این پژوهشگاه پرداخت.

وی همچنین اضافه نمود: جهت توسعه فعالیت های پژوهشی و اجرایی پژوهشگاه در زمینه های مختلف نیاز به یک نگاه ویژه از طرف دولت و مجلس به ویژه در بحث بودجه های پژوهشی و عمرانی مرتبط با پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو داریم.

در ادامه این نشست جبار کوچکی نژاد نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی ضمن تایید فعالیت های پژوهشی و اجرایی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور عنوان نمود: در سال های گذشته مردم خیلی به بحث هواشناسی توجه نمی کردند ولی امروز مردم متوجه هستند که هشدارها و نظارت شما با ابزار های دقیق و سامانه های بروزی که توسط مجموعه هواشناسی تولید می گردد در زندگی آنها نقش داشته  که این خود نشان از تایید فعالیت های علمی و اجرایی مجموعه شما دارد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در انتها این نشست به تاسیس یک پژوهشکده هواشناسی دریایی ­در استان گیلان ذیل پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور اشاره نمود و ادامه داد: آماده هر گونه حمایت و همکاری در جهت رفع موانع تاسیس و تامین بودجه هستیم.