شناسهٔ خبر: 103536 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

هشدار سطح زرد هواشناسی؛

افزایش ارتفاع موج بیش از ۳ متر توام با رگبار باران و رعدوبرق در نواحی ساحلی شمال وجنوب کشور

دریای طوفانی سازمان هواشناسی کشور یک هشدار سطح زرد هواشناسی دریایی منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی کشور در مورد آخرین وضعیت جوی کشور، یک هشدار سطح زرد هواشناسی صادر کرد.

بر اساس هشدار سطح زرد هواشناسی دریایی افزایش ارتفاع موج در سواحل از ۱ تا ۲/۵ متر و فراساحل حداکثر ۴ متر توام با رگبار باران و رعدوبرق از روز جمعه ۲۵ دی ماه آغاز و تا روز یکشنته ادامه خواهد داشت.

نوع مخاطره اعلامی احتمال خسارت به تاسیسات دریایی و ساحلی، احتمال غرق شدن شناورهای سبک و نیمه سنگین و احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس ها خواهد بود.

منطقه اثر اعلامی برای این سامانه،که از روز جمعه  ۲۵ دی ماه  آغاز خواهد شد در شمال خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان و بوشهر، نواحی ساحلی و دور از ساحل استان گلستان، ، و روز شنبه در مناطق مرکزی و شمالی خلیج فارس، در مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان و بوشهر، نواحی ساحلی و دور از ساحل استانهای گیلان و مازندران، و روز یک‌شنبه خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل بوشهر و نواحی ساحلی و دور از ساحل شرق مازندران و گلستان ادامه خواهد داشت.

براساس گزارش سازمان هواشناسی منع تردد تردد قایقهای سبک و تفریحی، پرهیز از فعالیت های دریایی بویژه در مناطق فراساحل،احتیاط در فعالیتهای پشتیبانی صنایع فراساحل و تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی احتیاط در تردد کشتیهای تجاری و تمهیدات لازم جهت پیشگیری ازهر گونه خسارت توصیه شده است.