شناسهٔ خبر: 103565 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرمانده يگان حفاظت اراضي سازمان ملي زمين و مسكن استان خراسان رضوی خبر داد:

رفع تصرف   ۲۳ هکتار از اراضی دولتی در مشهد

يگان حفاظت 23-10 (2).jpg فرمانده يگان حفاظت اراضي سازمان ملي زمين و مسكن خراسان رضوي از خلع ید و رفع تصرف ۲۳ هکتار از اراضی دولتی در شهر مشهد به ارزش ۲۷ هزار و ششصد ميليارد ریال خبرداد. 

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، سرهنگ علی نیا گفت: در طی گشت زنی های یگان حفاظت سازمان ملي زمين و مسكن اقدام به خلع ید و جمع آوری دیواره های بتنی (نیوجرسی) اطراف اراضی دولتی واقع در بلوار لادن مشهد مقدس به مساحت تقريبي ۲۳ هكتار شد.

وي افزود: در اين عمليات نيروهاي گشت يگان حفاظت اين اداره كل مشاهده كردند که پیمانکار شرکت آب و فاضلاب در حال گذاشتن دیوار بتنی در اراضی دولتی می باشد که ضمن تماس با دکتر بهشتی سرپرست ناحیه ۷ دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان و رئیس دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی استان سریعاً کار را متوقف و دیواره های بتنی (نیوجرسی) از محل خارج و از تصرف اين اراضي دولتی به ميزان تقریبی ۲۳ هکتار به ارزش ریالی هر مترمربع ۱۲۰ میلیون ریال، جمعا به مبلغ ۲۷ هزار و ششصد ميليارد ریال اقدام نموده اند . 

فرمانده يگان حفاظت اراضي سازمان ملي زمين و مسكن خراسان رضوي همچنین به نقش مهم گزارش های مردمی در جلوگیری از تصرفات اراضی دولتی اشاره کرد و گفت: گشت حفاظت اراضی این اداره کل به صورت مستمر مشغول بازدید از حوزه استحفاظی بوده و با هرگونه دخل و تصرف اراضی ملی و دولتي به شدت برخورد می کند. 

وی در پایان اظهار داشت: شهروندان محترم می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۶۵۱۹۷ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره كل راه وشهرسازي خراسان رضوي اعلام کنند.