شناسهٔ خبر: 103575 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سیر صعودی تردد در راه‌های استان مرکزی صورت گرفت؛

افزایش ۲۵ درصدی تردد در محورهای شریانی

تردد استان مرکزی تحلیل داده‌های ترافیکی بر اساس خروجی ۶۸ دستگاه ترددشمار آنلاین در محورهای شریانی استان مرکزی، حکایت از رشد ۲۵ درصدی تردد در راه‌های استان مرکزی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به ثبت بیش از ۱۷۸ میلیون و ۳۴۰ هزار تردد در راه‌های استان مرکزی افزود: تردد در محورهای مواصلاتی استان در بازه زمانی ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته با افزایش ۲۵ درصدی همراه بوده است.

وی تصریح کرد: سهم خودروهای سبک از مجموع ترددهای ثبت شده ۷۵ درصد است که نسبت به سال گذشته ۲۹ درصد افزایش یافته و ۲۴ درصد آن شامل خودروهای سنگین و یک درصد دیگر شامل اتوبوس می‌باشد.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در مدت ۹ ماهه امسال بیش از ۳۵ میلیون و ۸۸۱ هزار تردد در مبادی ورودی استان و حدود ۳۵ میلیون و ۶۸۰ هزار تردد در خروجی‌های استان به ثبت رسیده که در هر دو مورد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش حاصل شده و در نهایت این امر موجب آن گشته تا استان مرکزی بعد از استان‌های تهران و البرز از لحاظ ترددهای بین استانی، در رتبه سوم کشوری قرار گیرد که این مسأله خود گواهی است بر اهمیت کریدوری و ترانزیتی راه‌های استان مرکزی در مقایسه با سایر استان‌های کشور.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال سه دستگاه دوربین نظارتی و ۲۴ دستگاه دوربین ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی استان به بهره‌برداری رسیده افزود: بر اساس تحلیل داده‌های سامانه‌های هوشمند جاده‌ای، سرعت متوسط ثبت شده در استان مرکزی ۱۱ کیلومتر بر ساعت از میانگین سرعت متوسط کشوری بیشتر است که امیدواریم با نصب و راه‌ اندازی دوربین‌های جدید این رقم کاسته شده و حتی از میانگین کشوری نیز کمتر شود.

استان مرکزی دارای ۶۴۰۰ کیلومتر راه است که میانگین تردد روزانه در شبکه راه‌ها برابر با ۶۴۵ هزار تردد می‌باشد.

انتهای پیام/