شناسهٔ خبر: 103612 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره راهداری سروآباد خبر داد :

بیش از ۶۰ خودروی گرفتار در برف و کولاک در سروآباد رهاسازی شد

امداد رسانی سروآباد رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سروآباد گفت: بیش از ۶۰ خودروی گرفتار در برف و کولاک در گردنه ژالانه منطقه هورامان امداد رسانی شد و ۳۰ مسافر نیز اسکان داده شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از کردستان دیاری استواری اظهار داشت: بارش برف و کولاک شدید از ساعت سه عصر روز گذشته در گردنه ژالانه محور ارتباطی ۲ استان کردستان و کرمانشاه و منطقه هورامان آغاز شد و تا ساعت پنج بامداد امروز ادامه داشت. وی افزود: نیروهای راهداری از همان ساعت اولیه شروع بارش برف، در مسیر حضور داشتند، مسیر را بازگشایی و ایمن سازی کردند و به ۶۰ خودروی گرفتار در برف و کولاک امداد رسانی کردند ضمن اینکه ۳۰ مسافر در راه مانده نیز در راهدارخانه اسکان داده شدند.

رییس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سروآباد یادآور شد: تعداد ۱۵ راهدار با ۱۰ دستگاه ماشین برف روب در گردنه ژالانه به صورت شبانه روزی مستقر هستند و عملیات برف روبی را انجام می دهند. به گفته وی از دیروز تاکنون بیش از ۵۰ کیلومتر مسیر برف روبی شد و بیش از ۳۰ تن نمک برای ایمن سازی و جلوگیری از یخ بستن مسیر مصرف شده است. استواری اضافه کرد: ارتفاع برف در این گردنه به بیش از یک متر می رسد و همین امر باعث کند شدن تردد و مختل شدن عبور و مرور شده است.

وی ادامه داد: ساعت ۲ بامداد در حین برف روبی یک بهمن نیمه سنگین در جاده سقوط کرد که تلفاتی نداشت اما باعث مسدود شدن جاده شد که با حضور به موقع نیروهای راهداری مسیر بازگشایی شد. رییس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سروآباد تاکید کرد:‌ با توجه به سخت گذربودن گردنه ژالانه و بارش برف و کولاک، رانندگان و مسافران از تردد غیرضروری در این گردنه خودداری کنند و در صورت ضرورت حتما زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/