شناسهٔ خبر: 103658 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت:

چهار هزار کیلومتر باند از راه‌های استان برفروبی شد

برفروبی استان مرکزی در پی تداوم بارش‌ها در شبانه روز گذشته و تلاش راهداران برای باز نگه داشتن راه‌های استان، چهار هزار کیلومتر باند از راه‌های استان مرکزی برفروبی و پاکسازی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی ، مهرداد جهانی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از آماده باش ۳۸۰ نفر راننده و راهدار در قالب ۵۴ اکیپ راهداری برای اجرای طرح راهداری زمستانی در استان مرکزی خبر داد.

وی افزود: در پی هشدار سطح زرد اداره کل هواشناسی استان مرکزی، ۵۴ اکیپ راهداری در ۳۵ راهدارخانه ثابت و سیار سطح استان مستقر شدند تا به محض شروع بارش‌ها در مقاطع کوهستانی و برفگیر در اسرع وقت خدمات راهداری را بعمل آورند.

جهانی در ادامه خاطرنشان کرد: برای باز نگه داشتن سطح معابر برون شهری و جاده‌ای بیش از یک هزار و ۳۰۰ تن مخلوط ماسه و نمک بمنظور جلوگیری از لغزندگی و انسداد راه‌های ارتباطی استان پخش شده است.

وی تصریح کرد: ۲۲۶ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین برای اجرای طرح راهداری زمستانی در نظر گرفته شده است که‌ شب گذشته ۱۰۰ دستگاه از آن‌ها مشغول خدمت‌رسانی به کاربران جاده‌ای بوده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، بیشترین میزان برف را به ارتفاع ۲۵ سانتیمتر مربوط به شهرستان شازند عنوان کرد و افزود: محورهای مواصلاتی شهرستان‌های اراک، شازند، خمین، محلات، دلیجان، کمیجان، آشتیان، تفرش و فراهان تحت نفوذ سامانه بارشی قرار گرفته بودند که با تلاش راهداران هیچ یک از راه‌های ارتباطی مسدود نشده و هم اکنون تردد در آن‌ها بصورت روان برقرار می‌باشد.

وی از رانندگان و کاربران جاده‌ای خواست حتی‌الامکان در فصل زمستان و در هنگام‌ بارش برف ضمن توجه به هشدارهای هواشناسی، از سفرهای شبانه و غیر ضروری خودداری نموده و درصورت الزام به سفر حتما زنجیر چرخ، پوشاک گرم و سایر تجهیزات لازم به همراه داشته باشند.

جهانی در پایان یادآور شد: مسافرین و کاربران محترم جاده‌ای حتما پیش از اقدام به سفر از طریق سامانه‌های ارتباطی و آنلاین ۱۴۱ در قالب تلفن گویای ۱۴۱، اپلیکیشن موبایلی ۱۴۱، سایت www.141.ir و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌ها اطلاع کافی را کسب و سپس اقدام به سفر نمایند.