شناسهٔ خبر: 103661 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی خبر داد:

ایمن سازی جاده‌های خراسان‌جنوبی نیازمند ۶۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار

محمد فدوی - راهداری.jpg معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی جاده‌های استان با اعتباری بالغ بر ۶۴۰۰ میلیارد ریال ایمن سازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان جنوبی، محمد فدوی، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: ایمن سازی جاده‌های استان برای کاهش سوانح جاده ای در کنار فرهنگ سازی از اولویت های این اداره کل است.

وی افزود: ایمن سازی ها شامل ؛ انجام ، تعمیر، تعویض و نصب تابلوهای ایمنی و ترافیکی، تعمیر و نصب گاردریل و حفاظ های بتنی، ایمن سازی و رنگ آمیزی پایه تابلوهای سازه ای، آشکارسازی نقاط پرتصادف، اصلاح شیب شیروانی، تسطیح حریم راه، اصلاح نرده و قرنیز پل ها است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با اشاره به وجود ۱۷۸۰۰ کیلومتر انواع راه در خراسان جنوبی ادامه داد: ایمن سازی راه های استان نیازمند ۶۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

فدوی با اشاره به فعالیت مستمر و شبانه روزی راهداران تصریح کرد: مسئولیت پذیری و وظیفه شناسی راهداران مهمترین عامل پاسداشت جان و مال مردم در جاده های کشور است.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود اعتبارات همکاران ما در سطح استان حداکثر تلاش خود را جهت ایجاد بستری ایمن برای هموطنان و هم استانی های گرامی می نمایند.  

 فدوی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه تصادفات جاده ای به موارد مختلفی از جمله عوامل انسانی - وسیله نقلیه - عوامل محیطی و جاده و... بستگی دارد و همچنین با توجه به وسعت زیاد استان و کم برخورداری از باندهای دوم ، تصادفات رخ به رخ و سرعت غیرمجاز از علل تامه تصادفات و حوادث جاده ای می باشد و کاهش تصادفات نیازمند فرهنگ سازی و تلاش در جهت رعایت کامل قوانین راهنمایی و رانندگی و کنترل و  رعایت سرعت غیر مجاز و پرهیز از رانندگا در خستگی و خواب آلودگی توسط عوامل انسانی است.