شناسهٔ خبر: 103679 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مجری احداث كریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب كشور:

بهره برداری ۱۰۰ كیلومتر از كریدور نوار ساحلی جنوب تا پایان سال

كریدور نوار ساحلی جنوب مجری احداث كریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب كشور گفت: با تامین اعتبار مورد نیاز تا پایان سال حدود ۱۰۰ كیلومتر از این كریدور مهم و استراتژیك در استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان آماده بهره برداری می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،حجت اله جعفرپیشه با تاكید بر اهمیت كریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب كشور گفت: استان های جنوبی قطب اقتصادی كشور هستند و با توجه به نقش اساسی این كریدور در اقتصاد ایران و ترانزیت كالا ساماندهی و تكمیل شبكه حمل و نقل در این بخش از اولویت های اساسی محسوب می شود.

وی با اشاره به تاكید بر توسعه سواحل مكران در برنامه ششم توسعه از سوی مقام معظم رهبری اظهارد اشت:  نوار ساحلی جنوب كشور به لحاظ برخورداری از منابع عظیم نفت و گاز و دسترسی از طریق خلیج فارس و دریای عمان به آب های آزاد از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

جعفرپیشه طول كریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب كشور را ۱۸۵۰ كیلومتر اعلام كرد و گفت: از این میزان تاكنون ۱۱۶۷ كیلومتر به بهره برداری رسیده است، ۶۰۳ كیلومتر در حال اجرا است و ۸۰ كیلومتر نیز در دست مطالعه است.

مجری احداث كریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب كشور از امتداد این كریدور در چهار استان خبر داد و  اظهار داشت: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ۴۰ كیلومتر از این كریدور در استان سیستان و بلوچستان، ۳۳ كیلومتر در استان هرمزگان، ۲۲ كیلومتر در استان بوشهر و ۷ كیلومتر در استان خوزستان تا پایان سالجاری به بهره برداری می رسد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی شركت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور، جعفرپیشه اعتبار هزینه شده در این كریدور را حدود ۳ هزار میلیارد تومان اعلام كرد و ادامه داد: به منظور تكمیل باقیمانده عملیات اجرایی این كریدور مهم ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.