شناسهٔ خبر: 103688 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان تشریح کرد:

اقدامات پیشگیرانه راهداری جنوب کرمان قبل از بروز سیلاب

مجتبی محمودی مجتبی محمودی سرپرست اداره کل راهداری جنوب کرمان با اشاره به تشکیل ستاد بحران در اداره کل جنوب کرمان گفت:با توجه به اقدامات خوب صورت گرفته در حوزه نگهداری پلها و ابنیه علی رغم کمبود منابع و اعتبارات حجم خسارتها در سیلاب گذشته کاهش داشته است که بایستی هرچه سریعتر با اتمام عملیات راهداری و مرمت موقت اقدام اساسی برای بازسازی و ترمیم نقاط آسیب دیده انجام شود .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (راهداری جنوب کرمان)مجتبی محمودی سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان با اشاره به تشکیل ستاد بحران در اداره کل جنوب کرمان گفت:با توجه به اقدامات خوب صورت گرفته در حوزه نگهداری پلها و ابنیه علی رغم کمبود منابع و اعتبارات حجم خسارتها در سیلاب گذشته کاهش داشته است که بایستی هرچه سریعتر با اتمام عملیات راهداری و مرمت موقت اقدام اساسی برای بازسازی و ترمیم نقاط آسیب دیده انجام شود .

وی با بیان سیلاب دوهفته گذشته بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت به حوزه راههای جنوب کرمان وارد کرده است افزود:از سیلابهای سال ۹۸ و ۹۹ هم خسارتهایی در حدود  ۵۰۰ میلیارد تومان وارد کرد که تا کنون هیچ گونه اعتباری برای جبران خسارتها به این اداره کل پرداخت نشده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر  ۸۰ دستگاه سنگین راهداری در مناطق سیل زده مشغول ترمیم و بازگشایی راهها هستند که در چند روز گذشته تا کنون بیش از ۱۸۹ راه روستایی در مناطق سیل زده جنوب کرمان تیغ زنی و بازگشایی شده است .

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و‌نفل جاده ای جنوب کرمان با بیان اینکه از تمام توان مجموعه اداره کل برای رفع مشکلات تردد در مناطق سیل زده استفاده کرده و می کنیم افزود:با توجه به گستردگی منطقه و کمبود ماشین آلات راهداری حمل و نقل ماشین آلات در بین‌مناطق سیل زده کار زمانبری است که با همت همکاران بنده و پیگیری معاونت راهداری سرعت عملیات بازگشایی و تیغ زنی راههای خسارت دیده از سیلاب شتاب بیشتری به خود گرفته است .
وی از تنظیم بستر بالا دست ۸۶ دستگاه پل و ترمیم و بازسازی دریواسیون پلها در حوزه راههای جنوب کرمان با هدف اقدامات پیشگیرانه قبل از سیلاب خبر داد . 

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان از استقرار دستگاههای سنگین راهداری در مناطق پر خطر خبر داد

مجتبی محمودی با تشکر از صبوری و همراهی مردم در مناطق سیل زده جنوب کرمان گفت :این اطمینان خاطر را به مردم می دهیم با تمام توان و امکانات در مناطق حضور داریم تا هیچ راهی بسته نماند و تردد روان و دسترسی مردم به راه آسانتر شود .