به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد در بازدید از آزادراه تبریز- مرند- بازرگان با تاکید بر نقش آن در ترافیک بینالمللی گفت: آزادراه تبریز- مرند- بازرگان به طول ۲۵۳ کیلومتر با توجه به موقعیت ویژه در شبکه شرقی- غربی، مسیر آسیا- اروپا و شبکه بزرگراهی آسیا از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی افزود: این آزادراه بخشی از آزادراه تهران- بازرگان است و کوتاهترین مسیر جهت اتصال پایتخت به مرز بازرگان محسوب میشود.
نورزاد با اشاره به فصل جدید از تعاملات جهانی اظهار کرد: استراتژی شرکت ساخت و توسعه در شرایط پیش رو شتاب بخشیدن به اتمام پروژهها است که آزادراه تبریز- مرند- بازرگان یکی از پروژههای مشارکتی مهم کشور محسوب میشود که اجرای آن در توسعه اقتصاد شمال غرب کشور بسیار مهم خواهد بود.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور کاهش ۱۷ کیلومتری مسیر، ۱۱۰ دقیقهای زمان سفر برای وسایل نقلیه سنگین، ۱۳۰ دقیقهای وسایل نقلیه سبک، ۲۹ هزار میلیارد ریال صرفهجویی در زمان سفر و در مجموع ۳۵ هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال صرفهجویی اقتصادی اعم از، مصرف بنزین و گازوییل و کاهش گازهای گلخانهای را از مزایای اجرای این طرح دانست.
نورزاد در بازدید از قطعه یک باند دوم محور مرند- ایواغلی گفت: این محور در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد در دست اقدام است که در صورت تکمیل حدود ۲ کیلومتر آسفالت باقیمانده تا پایان شهریور ماه سالجاری زیر عبور ترافیک قرار میگیرد و برای این منظور به ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه این سفر در بازدید از قطعه ۲ باند دوم محور مرند- ایواغلی به طول ۲۰ کیلومتر اظهار کرد: با تکمیل و بهرهبرداری از دو قطعه این محور ترافیک محور مرند به ایواغلی حدفاصل ۳۵ کیلومتر برقرار خواهد شد که برای این منظور ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
وی همچنین در بازدید از واریانت اتصالی محور جلفا- ایواغلی به محور مرند- جلفا به طول ۵/۷ کیلومتر تصریح کرد: پیمانکار این پروژه در حال تجهیز کارگاه وشروع عملیات خاکی و تکمیل ابنیه محور است که به منظور اتمام این پروژه نیز ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است./
نظر شما