شناسهٔ خبر: 103763 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

تداوم بارش برف و باران و کاهش محسوس دما در اکثر نقاط کشور/ وزش باد و رعد وبرق در استا‌ن‌های جنوبی / تهران سردتر می‌شود

عملیات برف روبی - کرمانشاه کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارش‌های امروز در جنوب، جنوب شرق، شمال شرق و شرق کشورخبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با با خبرنگار  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز دوشنبه۲۷ دی و روزهای آتی را اعلام کرد.

وی با بیان اینکه امروز بارش‌ها در شمال، غرب، شرق‌ و جنوب شرق کشور ادامه خواهد داشت، گفت: دراستان‌های ساحلی خزر، اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، شمال خوزستان، قزوین، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جزایر واقع در تنگه هرمز و جنوب کرمان بارش برف و باران، وزش باد شدید موقتی و برای استان های جنوبی رعد وبرق خواهد بود.

گودرزی پیش بینی کرد: فردا سه شنبه در استان‌های فارس، بوشهر، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، لرستان، چهار محال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، رضوی و جنوبی و همین طور در قزوین، البرز، تهران، سمنان، همدان و مرکزی شاهد بارندگی خواهیم بود.

وی در ادامه گفت: از بعدازظهر سه‌شنبه به تدریج از سمت غرب کشور میزان بارش‌ها کم می شود و روز چهارشنبه در سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان شاهد بارش‌های پراکنده هستیم.

 کارشناس سازمان هواشناسی کشور این نوید را داد که مجددا از اواخر وقت چهارشنبه سامانه بارشی از سمت غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود و در استان‌های ساحلی دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی شاهد بارندگی خواهیم بود.

گودرزی برای دو روز آینده در بیشتر مناطق کشور به ویژه نیمه شرقی و فردا در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی وزش بادهای شدید را پیش بینی کرد و افزود: دوشنبه و پنجشنبه دریای خزر و طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز متلاطم پیش‌بینی شده است.

وی دمای استان‌های کشور را تا پایان هفته کاهشی اعلام کرد و افزود: از امروز تا روزهای پایانی هفته روند کاهش دما را در بیشتر مناطق کشور داریم و به طور محسوس هوا در کشور سردتر خواهد شد .

گودرزی آسمان امروز تهران را ابری تا قسمتی نیمه ابری پیش‌بینی کرد و افزود: در تهران در بعضی ساعات بارش پراکنده و وزش باد را شاهد خواهیم بود بیشینه هوا در فرودگاه مهرآباد ۱۲ درجه بالای صفر خواهد شد کهالبته در روزهای آتی هوای تهران هم قدری سرد خواهد شد.