شناسهٔ خبر: 103786 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی خبر داد:

تلاش راهداران برای برقراری ارتباط ایمن راه های روستایی

برفروبی خراسان جنوبی3.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، راه های ارتباطی بیش از ۶۴ روستا در استان در اثر نزولات جوی دچار سیلاب و رواناب شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی) اسد ا... جلال زاده، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: با توجه به نزولات جوّی ایجادشده و سیلاب شب گذشته در استان، تعداد ۵۷ تیم عملیاتی با فعال سازی قرارگاه استانی حمل و نقل و راهداری زمستانی، برنامه­ ریزی و تعداد ۱۶۰ نفر راهدار با ۱۳۶ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری سبک و سنگین بصورت شبانه­ روزی جهت عملیات پاکسازی محورهای اصلی، فرعی و روستایی بکارگیری شدند.

جلال­ زاده افزود: راه­‌های ارتباطی بیش از ۶۴ روستا در شهرستان‌های بیرجند، سربیشه، سرایان، بشرویه، خوسف، قاین و فردوس در ۲۴ ساعت گذشته به علت برف و سیلاب که منجر به انسداد ۱۳ مسیر به علت رواناب ایجادشده در آبنماها شد که با تلاش عوامل راهداری و پلیس راه  بازگشایی شده و در حال حاضر راهداران مشغول پاکسازی پل­ها، آبنماها، تخلیه قنوها و ریزش­برداری کامل محورهای خاکی و کوهستانی مذکور هستند. همچنین راهداران مستقر در محور بیرجند- سه قلعه با فعالیت ماشین آلات راهداری، در حال پاکسازی آبنماها و بازگشایی این محور هستند.

وی در ادامه عنوان کرد: به علت سیلاب شدید و خطر خسارت زیاد به شهر سه قلعه همکاران اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سرایان با تمامی امکانات موجود به کمک مدیریت بحران شهرستان شتافتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده­ای استان تصریح کرد: با توجه به آب شستگی شانه راه در بسیاری از راههای فرعی و روستایی از رانندگان و کاربران جاده­‌ای خواست با احتیاط کامل و رعایت سرعت مطمئنه و توجه به علایم موقت کارگذاشته شده توسط همکاران راهداری در مقاطع آسیب دیده از سیل، حرکت کنند.

جلال­‌زاده در پایان سامانه گویای ۱۴۱ را راه ارتباطی بین هم استانی­‌های محترم با مرکز مدیریت راه­‌های استان عنوان کرد و خاطرنشن کرد: مشکلات بوجودآمده بواسطه سیلاب اخیر توسط همشهریان به سامانه ۱۴۱ انعکاس یافته و در کوتاه­ترین زمان ممکن رفع شده است.