شناسهٔ خبر: 103799 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

با حضور مدیر کل بازرسی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد:

جلسه هم اندیشی و تعامل بین دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حمل و نقل در بندر شهید رجایی/ ضرب‌الاجل برای رفع مشکلات مطروحه

جلسه هم اندیشی و تعامل بین دستگاههای اجرایی مرتبط با حمل و نقل در بندر شهید رجایی در جریان چهاردهمین سفر ریاست جمهوری به استان هرمزگان با هدف مرتفع نمودن چالش های حوزه حمل و نقل جاده‌ای جلسه هم اندیشی و تعامل بین دستگاه های اجرایی مرتبط با این بخش به میزبانی بندر شهید رجایی برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در جریان چهاردهمین سفر ریاست  جمهوری به استان هرمزگان با هدف مرتفع نمودن چالش های حوزه حمل و نقل جاده ای جلسه هم اندیشی و تعامل بین دستگاه های اجرایی مرتبط با این بخش به میزبانی بندر شهید رجایی برگزار و ضرب الاجل برای رفع مشکلات مطروحه از سوی مدیرکل بازرسی نهاد ریاست جمهوری برای حل این چالش ها تعیین شد . 

این جلسه که به ریاست حجت السلام مجید فولادی مدیر کل بارزسی، ارزیابی و رسیدگی به شکایات نهاد ریاست جمهوری، جمعی از مدیران کل بارزسی وزارتخانه های مرتبط و مدیران دستگاه های اجرایی استان بر گزار شد؛ مسائل و مشکلات پیش روی بخش حمل و نقل جاده ای از سوی هریک از شرکت کنندگان تشریح و اعضای جلسه به بیان دیدگاه های خود به منظور رفع این تنگناها پرداختند.

پایداری شبکه ارتباط مخابراتی مجتمع بندری شهید رجایی و جلوگیری از قطع شدن سامانه بندر و گمرک که مشکلاتی را متوجه ارباب رجوع نموده بود بعنوان موضوعی مهم در این جلسه مطرح و شرکت مخابرات استان ملزم به ایجاد خطوط پشتیبانی فیبرنوری جهت برقراری ارتباط پایدار در مجتمع بندری شهید رجایی شد. بر اساس این مصوبه مقرر شد یک خط جدید از مسیر مجزا به مرکزMDF بندر شهید رجایی متصل و پست توزیع شرکت مخابرات استان هرمزگان در این مرکز مستقر شود.

اهمیت سامانه کنترل تردد بندر شهید رجایی و نقش مهم آن در توزیع عادلانه بار بین رانندگان با هدف جلوگیری از ورود کامیون های فاقد نوبت از دیگر موضوعات مطرح شده بود که بر اساس تصمیم متخذه مقرر شد نمایندگان اداره کل راهداری با برقراری ارتباط با سامانه بندر و ارسال اطلاعات مورد نیاز در رابطه با کامیون های حمل بار برون شهری اقدام و همچنین شهرداری بندرعباس نیز ماموریت یافت تا اطلاعات مربوط به کامیون های حمل بار شهری را تهیه و ظرف مدت 20 روز بصورت بر خط به این سامانه ارسال کنند.

از دیگر موضوعات عنوان شده در این جلسه لزوم تعیین تکلیف کالاهای متروکه با اولویت کالاهای متروکه سنواتی و کالاهای خطرناک بود که بنا به تصمیم صورت گرفته اداره کل بنادر و دریانوردی ماموریت یافت تا نسبت به ارسال آمار به بازرسی وزارت راه و شهرسازی اقدام و بازرسی وزارت در اسرع وقت موضوع را به بارزرسی نهاد ریاست جمهوری اعلام و تا حصول نتیجه موضوع از سوی بارزرسی این وزارتخانه دنبال شود .

یکی دیگر از موضوعاتی که از طرف نماینده رانندگان مطرح شد عدم انجام لغو سفر توسط گمرک در زمان خروج کامیون از بندر در محل درب خروج گمرک و واگذاری این موضوع به اپراتور های باسکول بود که بعضا مشکلاتی را متوجه رانندگان می کرد، لذا دستور پیگیری و حل این مشکل توسط مدیر کل بازرسی نهاد ریاست جمهوری صادر وتعین تکلیف این موضوع بر عهده گمرک شهید رجایی واگذار شد.

بر اساس این گزارش نحوه ثبت انبارهای بندر شهید رجایی در سامانه انبارها و همچنین نحوه تبادل اطلاعات بین سامانه های سازمان بنادر و دریانوردی و گمرک ایران و بررسی فرآیند های مربوط به آن موضوع دیگری بود که دستوراتی از سوی حجت السلام و المسلمین فولادی صادر و رفع این مشکل نیز در دستور کار دستگاه های مذکور قرار گرفت .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، بازدید میدانی از روند تخلیه و بارگیری کالاها و دیدار چهره به چهره همچنین استماع مشکلات مطروحه از سوی رانندگان حمل و نقل جاده ای با حضور جناب آقای مذنب  مدیر کل بازرسی، ارزیابی و رسیدگی به شکایات وزارت راه و شهرسازی از دیگر برنامه هایی بود که در حاشیه این جلسه انجام شد .