شناسهٔ خبر: 103805 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

رئیس فراکسیون توسعه اقتصاد دریامحور در مجلس:

حمایت کمیسیون عمران مجلس از رویکرد سازمان بنادر در جذب نیروی انسانی متخصص در بودجه ۱۴۰۱

منصور آرامی رئیس فراکسیون توسعه اقتصاد دریامحور در مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی یک سازمان تخصصی بین المللی است، از رویکرد سازمان بنادر در بودجه ۱۴۰۱ به منظور جذب نیروی انسانی متخصص در حوزه دریایی و بندری، حمایت می‌کنیم.

 گزارش خبرنگارپایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، منصور آرامی رئیس فراکسیون توسعه اقتصاد دریامحور در مجلس شورای اسلامی در رابطه با ضرورت بکارگیری نیروی انسانی متخصص در حوزه دریایی و بندری و لزوم موافقت مجلس شورای اسلامی با درخواست سازمان بنادر نسبت به جذب و بورسیه کردن دانشجو در دانشگاه‌های داخلی کشور در رشته های علوم و فنون دریایی و بندری از منابع داخلی خود، اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی یک سازمان تخصصی بین المللی است که باید از نیروهای متخصص و آموزش دیده در تمامی زمینه‌ها برخوردار باشد تا بتوان از تخصص این نیروها در حوزه دریایی و بندری بهره‌ برد.

 وی ادامه داد: دانشگاه‌های خوبی در داخل کشور وجود دارند که می‌توان از ظرفیت آنها در راستای جذب و بورسیه کردن دانشجو در رشته های علوم و فنون دریایی و بندری به نحو مطلوب استفاده کرد و در نهایت با آموزش نیروهای متخصص در حوزه دریایی و بندری، شاهد اشتغال آنها در سازمان بنادر و دریانوردی یا سایر ارگان‌های دریایی کشور بود.

 عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امیدواریم درخواست سازمان بنادر و دریانوردی که در لایحه بودجه ۱۴۰۱ آمده است در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی رای بیاورد، بیان کرد: از رویکرد سازمان بنادر و دریانوردی در جذب نیروی انسانی متخصص در حوزه دریایی و بندری حمایت می‌کنیم و به عنوان عضوی از کمیسیون عمران مجلس تلاش خواهم کرد که درخواست مربوطه در صحن علنی مجلس رای بیاورد.

آرامی گفت: حوزه دریایی و بندری در سازمان بنادر و دریانوردی کاملا تخصصی است و منابع انسانی شاغل در این دو حوزه باید از نظر تئوری و عملی تحصیل‌ کرده و آموزش دیده باشند.

وی افزود: در گذشته تحصیل در حوزه دریایی و بندری صرفا در خارج از کشور امکان پذیر بود اما امروزه دانشگاه‌های کشور شرایط مطلوبی را ایجاد کردند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، رئیس فراکسیون توسعه اقتصاد دریامحور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه توسعه کمی و کیفی نیروهای دریایی و بندری می‌تواند شرایط مطلوبی را برای حمل و نقل دریایی ایران رقم بزند، اظهار داشت: جایگاه حمل و نقل دریایی و وضعیت بنادر ایران از سوی سایر کشورها رصد و با سایر کشورهای منطقه و دیگر کشورهای دنیا که دارای مزیت دریایی و بندری هستند مقایسه می‌شود، به همین دلیل باید در راستای بهبود شرایط کشور در حوزه دریایی و بندری با وجود نیروهای انسانی متخصص گام برداریم.