شناسهٔ خبر: 103821 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در جلسه کمیته هوانوردی عمومی شرکت فرودگاه‌ها بررسی شد؛

لزوم بهره برداری از ظرفیت گردشگری هوانوردی در فرودگاه زرقان

فرودگاه زرقان در جلسه کمیته هوانوردی عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران که با موضوع بررسی وضعیت فرودگاه زرقان در استان فارس برگزار شد، استفاده از ظرفیت گردشگری هوانوردی عمومی و لزوم بررسی دوباره ظرفیت‌ها و چگونگی بهره‌گیری از این فرودگاه مصوب شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در جلسه کمیته هوانوردی عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران که با موضوع بررسی وضعیت فرودگاه زرقان در استان فارس برگزار شد، استفاده از ظرفیت گردشگری هوانوردی عمومی و لزوم بررسی دوباره ظرفیت‌ها و چگونگی بهره‌گیری از این فرودگاه مصوب شد.

در این جلسه که با حضور ابراهیم مرادی؛ عضو هیات مدیره و رییس کمیته هوانوردی عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، آرمان بیات؛ مشاور مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در حوزه هوانوردی عمومی، عبدالرحیم کاشف‌علیپور؛ رییس مرکز وارسی پروازی و خدمات هوایی، غلامرضا کریم‌آقایی، مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس و عزیزیان؛ معاون اقتصادی و بازرگانی فرودگاه شیراز و مهدی نامداری؛ معاون اقتصادی و بازرگانی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد برگزار شد، موضوعات مرتبط با وضعیت کنونی و ترسیم آینده فرودگاه زرقان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سابقه قرارداد سرمایه‌گذاری و بهره برداری و سپس اجاره، توسط بخش خصوصی و تمدید نشدن آن همراه با انتقال مدیریت فرودگاه زرقان به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با محور اداره کل فرودگاه‌های استان فارس و مرکز وارسی پرواز و خدمات هوایی و همچنین حساسیت موجود برای آینده و تعیین تکلیف بهره‌برداری از این فرودگاه تاریخی از مواردی بود که در این نشست مطرح شد.

کریم‌آقایی، مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس با بیان اینکه فرودگاه زرقان واقع در ۲۵ کیلومتری شیراز قرار دارد، گفت: با توجه به تخریب و آسیب‌های وارده، هزینه بالایی برای بهسازی و راه‌اندازی فرودگاه زرقان نیاز است که این موضوع به یک توجیه اقتصادی نیاز دارد. در همین راستا، ماه گذشته جلسه‌ای با حضور مسئولان فرودگاه استان فارس برگزار و مقرر شد این موضوع در کمیته هوانوردی عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران مطرح شود و پس از دستیابی به یک راهکار مشخص، نتیجه به مدیرعامل و همچنین هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام شود.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس افزود: بر این اساس، پیشنهاد شده است تا بهره‌گیری از ظرفیت سرمایه‌گذاری در این فرودگاه توسط بخش خصوصی از سوی مرکز وارسی پروازی و خدمات هوایی و همچنین اداره کل فرودگاه‌های استان فارس صورت گیرد. تخصیص بودجه جاری برای بهسازی نسبی و ارتقای سطح حفاظتی این فرودگاه تا زمان شناسایی و معرفی سرمایه‌‍گذار، از دیگر نتایج به دست‌آمده محسوب می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فرودگاه بین المللی مهرآباد، در ادامه این جلسه، آرمان بیات؛ مشاور مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها وناوبری هوایی ایران در حوزه هوانوردی عمومی، با اشاره به وجود جذابیت‌های طبیعی برای استفاده از ظرفیت گردشگری هوانوردی عمومی در فرودگاه زرقان گفت: این فرودگاه می‌تواند پایگاه خوبی برای وسایل پرنده غیرتجاری و شخصی باشد و بایستی ظرفیت‌ها و چگونگی بهره‌گیری از این فرودگاه در هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران دوباره بررسی شود.