شناسهٔ خبر: 103864 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران:

برای ساخت مسکن اگر نیاز به تملک زمین بیشتری باشد، به سرعت انجام می شود

محبت خواه (بازدید).JPG مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در حاشیه بازدید از طرح نهضت ملی مسکن شهرستان پاکدشت، با اشاره به ثبت نام بیش از ۴۰۰ هزار نفر برای دریافت مسکن اظهارداشت: تاکنون ۴۷۲ هزار نفر در طرح مسکن نهضت ملی استان تهران ثبت نام کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران) خلیل محبت خواه در بازدید از مراحل ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان پاکدشت اظهار داشت: طی تفاهم نامه‌ای که با سازمان انبوه سازان انجام شده با آورد متقاضیان و همراهی بانک‌ها کار ساخت مسکن در حال انجام است و طی قراردادهای مسکن از ۲۴ ماه تا ۳۶ ماه انجام و به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران تصریح کرد: خوشبختانه در شهرستان‌هایی که متقاضیان بیشتری ثبت نام کردند، زیر ساخت‌ها و سرانه‌ها در کارگروه‌های امور زیربنایی و کمیسیون ماده ۵ تمام موارد و نواقص برطرف می‌شود و اگر نیاز به تملک زمین بیشتری باشد، به سرعت پیگیری و انجام می‌شود.

محبت خواه ادامه داد: اولویت با شهرستان‌هایی است که دولت زمین دارد و در مواردی که ثبت نام بیشتر از زمین باشد، در اسرع وقت زمین تملک می‌شود و پس از اجرای تغییر کاربری کار ساخت آغاز خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در پایان در زمینه چگونگی هدایت تراکم جمعیتی ثبت نام و ریزش حجم وسیع ثبت نام و هدایت به دیگر شهرستان‌ها خاطرنشان کرد: اکنون با توجه به تعداد ثبت نام‌ها در شهرستان‌های رباط کریم، پرند، هشتگرد، ایوانکی و پاکدشت کار ساخت مسکن نهضت  ملی در حال انجام است و در هر شهرستان سقف ثبت نامی مشخص است.

همچنین ابراهیم نامداری مدیر کل دیوان محاسبات استان تهران  نیز در حاشیه بازدید از سایت نهضت ملی مسکن شهرستان پاکدشت گفت: مشکلات و مسائل مربوط به طرح مسکن ملی اعم از اطلاع رسانی صحیح، تغییر کاربری زمین و ارائه صحیح خدمات آموزشی، ورزشی و فرهنگی باید پیش از تحویل مسکن به متقاضیان برطرف شود.

وی افزود: عمده مشکلات در اطلاع رسانی از نحوه ثبت نام به متقاضیان است.

نامداری ادامه داد: برخی از متقاضیان از آورده ابتدایی در این طرح بی‌خبر هستند و پس از ثبت نام متوجه آن شده و این باعث ریزش در ثبت نامی‌ها می‌شود.

مدیر کل دیوان محاسبات استان تهران افزود: دومین مشکل پیش روی طرح مسکن ملی، تغییر کاربری زمین‌هاست که نیازمند پیگیری پیش از آغاز ساخت است.

نامداری در ادامه بیان کرد: خوشبختانه در طرح مسکن ملی پاکدشت مشکل خاصی مشاهده نشده، اما باید با دقت بیشتری این طرح ادامه یابد.