شناسهٔ خبر: 103914 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد:

برفروبی مسیرهای مسدود استان گیلان با استفاده دستگاه برفخور مکانیزه برای نخستین بار/ بارش بیش از ۱۸۰ سانتی متر در مسیرهای کوهستانی استان

برفروبی زمستانی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان از استفاده از دستگاه برفخور مکانیزه برای نخستین بار در محورهای این استان خبر داد.

فریبرز مرادی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان درگفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،در مورد بارش های اخیر در این استان و میزان برفروبی انجام گرفته در محورها و راههای گیلان اظهار داشت: تاکنون ۹۵۸ کیلومتر از محورهای استان برفروبی شده و این در حالی است که حجم برفروبی انجام گرفته بیش از ۵ میلیون و ۶۳۰ هزار مترمکعب بوده است که خوشبختانه اکثر محورهای استان از جمله محورهای جلگه ای و کوهستانی برفروبی شده است.

وی در مورد محورهای مسدود شده در بارش های اخیر گفت:‌ یکی از راه های مسدود محور پونل-خلخال است که همه ساله دراین فصل از سال بسته می شود و  محور بعدی اسالم-خلخال که از روز گذشته به دلیل کولاک شدید بسته شده است.

مرادی با اشاره به استفاده دستگاه برفخور مکانیزه برای نخستین بار توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان خاطر نشان کرد: از اقدامات خوب اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای به کارگیری روش های نو بود که در این زمینه از دستگاه برفخور مکانیزه برای اجرای عملیات پاکسازی استفاده شد و مورد استقبال همکاران راهداری قرار گرفته است .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان در مورد عملکرد دستگاه برفخور مکانیزه اظهار داشت: قابلیت این دستگاه بالاتر از بولدوزر به دلیل سرعت بالای آن است. همچنین بهره گیری از این دستگاه باعث می شود که مثل زنجیر بولدوزر خسارتی به آسفالت وارد نشود. در این زمینه در نظر داریم از یک دستگاه دیگر امروز در محور کوهستانی رودسر استفاده کنیم.

وی در مورد میزان بارش های استان گیلان گفت: در اکثر محورهای جلگه ای و کوهستانی بارش برف را داشته ایم که در محورهای کوهستانی تا یک متر و ۸۰ سانتی متر گزارش شده است.

مرادی در پایان ضمن تشکر از وزارت راه و شهرسازی برای نوسازی ناوگان راهداری گفت: با توجه به عملکرد خوب این دستگاه و آسیب کمی که به جسم آسفالت می زند پیشنهاد می شود که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هایی که شاهد بارش برف هستند نیز از این دستگاه مکانیزه برای  تسریع برفروبی محورها  استفاده کنند.