شناسهٔ خبر: 103936 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری کردستان اعلام کرد:

راه هزار روستای کردستان بازگشایی شد

برف روبی  معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: با تلاش نیروهای راهداری و با وجود بارش سنگین برف، راه مواصلاتی یک هزار روستای استان در شبانه روز گذشته بازگشایی شده و راه ارتباطی ۴۰۸ روستا نیز همچنان مسدود است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از کردستان، رامبد نوذری با اشاره به استقرار ۱۲۳ دستگاه ماشین آلات راهداری در جاده های غیرشریانی استان، اظهار داشت: در شبانه روز گذشته در این محورها، ۳۲۲ تن شن و نمک استفاده و چهار هزار و ۸۷۰ کیلومتر برفروبی انجام شد. وی تعداد نیروهای خدمت رسان در محورهای غیرشریانی استان را ۲۱۳ نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد در جاده ها و محورهای شریانی و اصلی ۳۴۵ نفر بوده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان یادآور شد: روز گذشته در محورهای شریانی ۲۱۷ دستگاه ماشین آلات راهداری مستقر بوده و سه هزار و ۹ تن شن و نمک استفاده شد. نوذری با اشاره به برفروبی ۱۲ هزار و ۷۸۰ کیلومتر جاده در محورهای اصلی استان، ادامه داد: در شبانه روز گذشته ۶ مسافر در راهدارخانه های استان اسکان داده و ۶۹۴ دستگاه خودرو گرفتار در برف نیز رهاسازی شد.

استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن راه روستایی و حدود یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن هم راه بین‌شهری شامل ۳۲۵ کیلومتر بزرگراه، ۸۸۸ کیلومتر اصلی و ۷۰۰ کیلومتر نیز فرعی است.

انتهای پیام/