شناسهٔ خبر: 104031 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راه و شهرسازی استان:

استان اردبیل به ۸۲۱ کیلومتر بزرگراه نیاز دارد

علی یوسف زاده - راه و شهرسازی اردبیل معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: استان اردبیل به ۸۲۱ کیلومتر بزرگراه نیاز دارد که از این رقم ۱۸۵ کیلومتر در حال بهره برداری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل)، علی یوسف زاده معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این مطلب اظهار کرد: راه ها در توسعه هر منطقه نقش مهم و تاثیرگذاری را دارد و استاندارد بودن راه ها بهترین بستر و مسیر در تشویق و ترغیب سرمایه گذاران برای حضور در طرح های اقتصادی و صنعتی است.

وی رویکرد معاونت مهندسی و ساخت را متمرکز در دو حوزه توسعه راه های اصلی و بزرگراهی و احداث ساختمان های دولتی اعلام و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه، ۶۸۹ کیلومتر راه اصلی و ۶۹۰ کیلومتر راه فرعی در استان اردبیل وجود دارد.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: راه های اصلی دارای دوباند اصلی رفت و برگشت است و در ارتقای آن به بزرگراه دو باند رفت و دو باند برگشت هدفگذاری شده است.

یوسف زاده تصریح کرد: هر چند استان اردبیل در توسعه بزرگراه ها از میانگین کشوری ۵۰ درصد عقب است اما در سه چهار سال اخیر با مطالعات انجام شده در مناطق مختلف استان توسعه ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در اولویت قرار گرفته است که اداره کل راه و شهرسازی تلاش می کند تا احداث این بزرگراه ها را با اولویت انجام دهد.

وی گفت: استان اردبیل به ۸۲۱ کیلومتر بزرگراه نیاز دارد که از این رقم ۱۸۵ کیلومتر در حال بهره برداری است و ۳۰۰ کیلومتر نیز با واگذاری به پیمانکاران در مرحله اجراست.

معاون مهندسی ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: با احداث ۸۲۱ کیلومتر بزرگراه ، ما در سال های آینده می توانیم به میانگین کشوری برسیم و در کنار آن مسیر ترانزیتی ایمن در راه های استان به سمت کشور همسایه و ترانزیت به کشورهای آسیای میانه فراهم آید.

وی در مورد ساختمان های دولتی نیز گفت: احداث ساختمان های دولتی از طریق اعتبارات استانی و ملی در حال انجام است که ما در بخش بیمارستانی احداث بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی نجف زاده را با متراژ ۵۲ هزار مترمربع و بهسازی استادیوم علی دایی را در حال اجرا داریم تا به محض تکمیل در اختیار بهره بردار قرار دهیم.