شناسهٔ خبر: 104044 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری کردستان خبر داد:

تمام راه‌های اصلی استان کردستان باز است

معاون راهداری کردستان معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان گفت: در حال حاضر و با تلاش‌های شبانه‌روزی راهداران و سایر عوامل، تمام راه های اصلی استان باز بوده و تردد در آنها جریان دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از کردستان، رامبد نوذری اظهار داشت: هم‌اکنون برای حفظ ایمنی کاربران جاده ای فقط در سه راه فرعی ایرانخواه - تکاب، سقز- مریوان و سروآباد - کامیاران اجازه تردد داده نشده است. وی افزود: طی ۲ جبهه بارشی اخیر توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ۸۰ هزار کیلومتر باند برف‌روبی، ۷۰۰ هزار تن حجم برف جابجا شده و حدود چهار هزار نفر خودرو رهاسازی شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با بیان اینکه حدود ۴۰۰ نفر در راهدارخانه‌های استان اسکان یافته اند، گفت: از حدود یک هزار و ۷۰۰ روستا، یک هزار و ۴۰۰ روستا حداقل ۲ بار در این مدت برف روبی شده است. وی با اشاره به بازگشایی راههای روستایی که بدلیل بارش برف و کولاک مسدود شده بود، اضافه کرد: در حال حاضر راه ارتباطی ۹۰ درصد روستاهای استان باز بوده و حدود ۲۰۰ روستا هنوز مسدود است که تلاش برای بازگشایی آنها ادامه دارد.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود. استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن راه روستایی و حدود یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن هم راه بین‌شهری شامل ۳۲۵ کیلومتر بزرگراه، ۸۸۸ کیلومتر اصلی و ۷۰۰ کیلومتر نیز فرعی و عریض است.

انتهای پیام/