شناسهٔ خبر: 104054 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی به جمهوری آذربایجان سفر می‌کند

جلسه وزیر راه شهرسازی با شورای راهبردی تحول و پیشرفت صنعت هوانوردی وزیر راه و شهرسازی به منظور پیگیری و تسهیل و تسریع در ترانزیت و تردد ناوگان تجاری دو کشور ایران و آذربایجان از قلمرو یکدیگر، به جمهوری آذربایجان سفر می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ رستم قاسمی،‌ وزیر راه و شهرسازی به منظور ایجاد مذاکرات دوجانبه با مقامات آذربایجانی برای توسعه همکاری‌های فی ما بین در زمینه‌های حمل‌ونقل و ترانزیت و پیگیری پروژه‌های زیرساختی مشترک دو کشور، روز دوشنبه،‌ چهارم بهمن ماه تا چهارشنبه، ششم بهمن ماه ۱۴۰۰ به جمهوری آذربایجان سفر می‌کند.

مقرر شده در این سفر ضمن دیدار با الهام علی‌یف، ريیس جمهور آذربایجان، ‌شاهین مصطفی‌یف، معاون نخست وزیر و رشاد بنی‌یف، ‌وزیر حمل و نقل و توسعه دیجیتال،‌ پیرامون پروژه احداث پل مشترک جاده‌ای روی رودخانه آستاراچای و تسهیل و تسریع در ترانزیت و تردد ناوگان تجاری دو کشور از قلمرو یکدیگر مذاکراتی صورت گیرد.

همچنین بازدید از پروژه بارانداز ریلی آستارا-آستارا، ‌بازدید از پروژه احداث پل مشترک جاده‌ای روی رودخانه آستاراچای و بازدید از مسیرهای ترانزیتی مورد نظر از جمله برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی در سفر به این کشور است.