شناسهٔ خبر: 104078 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره راه و شهرسازی دماوند خبر داد:

آزادسازی پنچ هکتار از اراضی شاطر محمد دماوند به ارزش ۲۵۰ میلیارد ریال

رفع تصرف رییس اداره راه و شهرسازی دماوند از آزاد سازی اراضی شاطر محمد دماوند در اجرای احکام قضایی به میزان پنج هکتار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)؛ احمد همتی رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند ضمن اعلام این خبر گفت : ارزش اراضی آزاد شده ۲۵۰ میلیارد ریال بوده که رفع تصرف ها با اخذ احکام قضایی و طی تعامل صورت گرفته با دادستانی و تلاش شبانه روزی همکاران اداره حقوقی و یگان حفاظت اراضی اداره کل صورت گرفته است که امیدواریم این روند هر روز بهینه تر و نهادینه تر شود.

وی گفت: طی هفته گذسته ۵۰ هزار متر مربع از اراضی ملی پلاک شاطر محمد دماوند درراستای اجرای دستور قضایی آزاد شد، لازم به ذکر است که پلاک شاطرمحمد از مرغوب‌ترین پلاک‌ها در شرق استان تلقی می‌شود.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند گفت : اراضی و مناطق دماوند معمولا در تیررس زمین ‌خواران قرار دارد، این در حالی است که بیش  از ۸۰ درصد اراضی دماوند، ملی و موات است ولی متاسفانه به طور دائم هدف دست اندازی انفال عمومی قرار می‌گیرد.

همتی در پایان گفت: ضمن برخورد مستمر یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن با موارد زمین‌خواری، در این زمینه شهروندان هم می‌توانند از طریق تلفن ۱۶۵۶ ارتباط مستقیم با کارشناسان یگان حفاظت اراضی برقرار کنند و در جلوگیری از وقوع هرگونه تعرض به اراضی ملی با پلیس پیشگیری سازمان ملی زمین و مسکن همکاری و همیاری داشته باشند.