شناسهٔ خبر: 104079 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

راه و شهرسازی استان تهران خواستار شفاف سازی مرادوات مالی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان شد

محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: از سال گذشته این اداره کل در نامه‌هایی، خواستار شفاف سازی مراودات مالی و میزان اندوخته سپرده بانکی و موارد دیگر سوال برانگیز سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران) خلیل محبت خواه تاکید کرد: درصورت عدم اقدام مناسب سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در زمینه شفاف سازی، برخورد قانونی گزینه بعدی است و افرادی که در گذشته هم مرتکب تخلف شده و تخلف آنها اکنون مشخص شده است به مراجع ذی صلاح  معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در حال حاضر دارای ۱۲۰ هزار عضو است که سالانه چندین میلیارد تومان به این سازمان حق عضویت می‌پردازند، افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان هر ساله بودجه خود را از محل اخذ پنج درصد سهم واریزی مالکان واحدهای ساختمانی بابت ارایه خدمات مهندسی توسط مهندسین ناظر و صدور شناسنامه فنی ساختمان تامین می‌کند.

محبت خواه ادامه داد: از زمان واریز این وجوه از سوی مالکان واحدهای ساختمانی به حساب سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران تا واریز به حساب مهندسان ناظر، مدت زمانی طول می‌کشد که این امر اعتراض مهندسان ناظر را به دنبال دارد و می بایست سازمان نظام مهندسی ساختمان در این خصوص شفاف سازی کند.