شناسهٔ خبر: 104102 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل خبر داد:

راه ارتباطی ۱۲۴ روستای استان اردبیل همچنان مسدود است

برف روبی.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت:حدود ۱۰ روز پس از بارش برف سنگین در استان اردبیل راه ۱۲۴روستای این استان به دلیل کولاک بسیار شدید همچنان مسدود کرده و راهداران برای بازگشایی آنها تلاش می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از اردبیل،کلیم اله وثوقی با بیان اینکه راهداران از دیروز تاکنون راه ارتباطی ۳۶۷ روستا در نقاط مختلف استان اردبیل را برف روبی و بازگشایی کردند، افزود: در پی بارش برف سنگین و وجود کولاک شدید در چند روز اخیر راه ارتباطی بیشتر روستاها در استان اردبیل مسدود شده بود که با تلاش راهداران تاکنون راه ارتباطی تمامی آنها به غیر از  ۱۲۴ روستا بازگشایی شده و رفت و آمد در آنها در جریان است.

عضو شورای اداری استان اردبیل با اشاره به اینکه وجود کولاک شدید باعث شده عملیات برف روبی و بازگشایی جاده ها توسط راهداران با مشکل مواجه شود، اظهار کرد: به علت کولاک شدید و یخبندان زمان مشخصی برای بازگشایی راه ارتباطی روستاهای مسدود شده نمی توان پیش بینی کرد اما راهداران تلاش می کنند در کمترین زمان ممکن راه های ارتباطی مسدود شده را برف روبی و بازگشایی کنند.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل از توقف بارش برف در نقاط مختلف استان اردبیل خبر داد و بیان کرد: بیشتر این روستاها در شهرستان‌های خلخال، کوثر، مشگین شهر، اردبیل و نیر واقع شده است.

وثوقی از وجود کولاک شدید در تمامی جاده‌های  استان بویژه مناطق کوهستانی و گردنه‌ها خبر داد و تشریح کرد: تمامی جاده‌های اصلی و فرعی استان برف‌روبی و بازگشایی شده و در ۹ روز گذشته بیش از ۲ هزار بار هم راه ارتباطی روستاهای استان بازگشایی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به نامساعد بودن شرایط جوی از شهروندان استان خواست تا از سفرهای غیرضروری خودداری و در صورت ضرورت با رعایت سرعت مطمئنه خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی و زمستانی از جمله زنجیرچرخ مجهز کنند.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل اضافه کرد: در مجموع ۲۳۰ دستگاه ماشین آلات راهداری با ۴۵۰ نفر نیرو در قالب ۸۰ گروه، در ۲۲ منطقه مختلف استان در آماده‌باش کامل بوده و در راهدارخانه سیار و ثابت استان برای خدمات‌رسانی در مواقع نیاز مستقر هستند.

وی با بیان اینکه  همچنین۳۰ هزار تن شن و نمک خریداری شده و در انبارها و راهدارخانه‌ها استان برای استفاده در مواقع ضروری ذخیره‌سازی شده است، ادامه داد: در پی بارش برف در روزهای اخیر بیش از ۱۵۲ هزار کیلومتر باند در استان برف‌روبی و ۱۴ هزار تن نیز نمک‌پاشی انجام شده است.

او از مردم خواست قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ و یا با شماره تلفن ۳۳۷۴۵۹۰۲ مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تماس گرفته و از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

انتهای پیام/