شناسهٔ خبر: 104212 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

تهران بارانی می‌شود/ آغاز وزش باد شدید در کشور از روز پنجشنبه

باران کارشناس سازمان هواشناسی کشور از وزش باد شدید در سراسر کشور از روز پنجشنبه خبر داد و برای آخر هفته در مناطقی از کشور و پایتخت بارش برف و باران را پیش‌بینی کرد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی صبح امروز،‌ چهارشنبه، ‌ششم بهمن ماه،‌ در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  از تداوم پایداری هوا و آلودگی در شهرهای پرجمعیت و صنعتی همچون تهران،‌ کرج،‌ اراک و اصفهان خبر داد و گفت:‌ ‌با این حال انتظار می‌رود از بعداز ظهر امروز از میزان غلظت آلایندگی هوا در این شهرها کم شود.

وی همچنین عنوان کرد: امروز بعد از ظهر با ورود سامانه بارشی از سمت غرب و شمال غرب کشور در مناطقی از شمال غرب،‌ غرب و ارتفاعات و دامنه زاگرس مرکزی،‌ ارتفاعات و دامنه زاگرس البرز مرکزی بارش برف و باران آغاز و روز پنجشنبه بر شدت فعالیت این سامانه افزوده می‌شود و گستره این سامانه شمال و جنوب غرب،‌ غرب،‌ مرکز،‌ استان‌های واقع در زاگرس مرکزی و شمالی، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق و مناطقی از شمال استان‌های فارس و بوشهر را در برمی‌گیرد.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه روز جمعه بارش‌ها را در استان‌های ساحلی خزر شاهد هستیم، نسبت به شدت بارش‌ها در روز پنجشنبه هشدار داد و گفت:‌ در چهارمحال و بختیاری،‌ کهکیلویه و بویراحمد،‌ نوار شرقی خوزستان،‌ غرب کردستان، جنوب آذربایجان غربی و ارتفاعات استان‌هایی مثل قزوین، البرز، تهران و مازندران شاهد بارش باران و برف هستیم.

گودرزی تاکید کرد: روز جمعه اما در استان‌های گلستان و مازندران لغزندگی جاده‌ها و حتی مسدود شدن جاده‌های مواصلاتی این مناطق را به سبب بارش برف سنگین پیش رو داریم.

وی از وزش بادهای شدید در کشور خبر داد و عنوان کرد:‌ روز پنجشنبه در شمال شرق، شرق، ‌جنوب شرق، مرکز و جنوب و در اواخر وقت در دامنه‌های جنوبی البرز وزش بادهای شدید را خواهیم داشت؛ همچنین از امروز تا روز جمعه، در غرب،‌ جنوب غرب،‌ دامنه‌های جنوبی البرز و‌ شرق سواحل دریای خزر کاهش دمای ۴ تا ۶ درجه هوا و تا روز یکشنبه در شمال شرق کاهش ۵ تا ۸ درجه هوا را شاهد هستیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور برای روز پنجشنبه شمال آب‌های خلیج فارس و برای روز جمعه علاوه بر شمال،‌ مناطق مرکزی و جنوبی آب‌های خلیج فارس را مواج و متلاطم اعلام کرد و گفت:‌ آسمان تهران امروز صاف و غبارآلود است و از بعدازظهر افزایش ابر و بارش‌های پراکنده را دارد و روز پنجشنبه با افزایش بارش‌ها هوای تهران مطلوب‌تر می‌شود.

گودرزی درخصوص سردترین شهرها و استان‌ها اظهار کرد: ایستگاه هزارکانیان با دمای کمینه ۲۰ درجه زیر صفر و‌ سقز و هشترود نیز با دمای ۱۷ درجه زیر صفر به ترتیب سردترین ایستگاه‌های کشور بودند. همچنین امروز صبح در ایستگاه مهرآباد دمای کمینه دو درجه بالای صفر شد.