شناسهٔ خبر: 104220 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان خبر داد:‌

ثبت‌نام ۸۱ هزار نفر از شهروندان لرستانی در طرح نهضت ملی مسکن

کرم اللهی مدیر کل راه و شهرسازی لرستان.jpg مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان از ثبت‌نام ۸۱ هزار نفر از شهروندان لرستانی در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

وحید کرم الهی مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با ارائه گزارشی از میزان استقبال مردم استان از طرح نهضت ملی مسکن، گفت: با ابلاغ وزیر راه و شهرسازی به استاندار لرستان، در طرح نهضت ملی مسکن ۸۸ هزار واحد مسکونی سهم استان لرستان تعیین شده است؛ به عبارتی هر سال ۲۲ هزار واحد مسکونی می‌بایست به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه سرعت ثبت نام شهروندان استان در روزهای ابتداییِ بعد از فراخوان طرح بالا بود اما در حال حاضر مقداری کند شده است، افزود: تا این لحظه بیش از ۸۱ هزار نفر در استان لرستان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۴۳ هزار نفر سه شرط اصلی برای برخورداری از تسهیلات طرح را دارا بوده‌اند که بیش از ۵۰ درصدِ مجموع افراد ثبت‌نامی را شامل می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان بیشترین آمار ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن را در این استان به ترتیب مربوط به شهرهای خرم‌آباد، بروجرد و دورود اعلام کرد و ادامه داد: ۴۸ هزار نفر از ثبت‌نامی‌های اولیه و ۲۵ هزار نفر از ثبت‌نامی‌های پالایش‌شده، مربوط به این سه شهر است.

کرم‌الهی همچنین با بیان اینکه ما بجز در شهر بروجرد، در سایر شهرستان‌های استان با مشکل کمبود زمین برای اجرای طرح روبه‌رو هستیم، در عین حال گفت: این مشکل به تناسب شرایط اقلیمی در برخی شهرها، بیشتر و در برخی شهرهای دیگر، کمتر است. اما به طور مشخص در سه شهر دورود، کوهدشت و الشتر، با مشکل جدیِ کمبود زمین مواجه هستیم.

وی ضمن اشاره به زمان چند روزه‌ی باقیمانده تا پایان مهلت ثبت نام در طرح ئنهضت ملی مسکن، دو موضوعِ کمبود زمین مناسب برای ساخت واحدها و نیز مشکلات تورم و کاهش توان اقتصادی شهروندان را از جمله چالش‌های پیش روی اجرای طرح نهضت ملی در استان لرستان عنوان و همچنین تاکید کرد: باید بعد از اتمام مراحل مربوط به ثبت‌نام و پالایش نفرات ثبت‌نامی، باید دید چه تعداد از نفرات واجد شرایط، امکان مشارکت اقتصادی در بازپرداخت اقساط مربوط به تسهیلات طرح را دارند.