شناسهٔ خبر: 104272 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه وشهرسازی استان خبر داد:

نام نویسی ۲۷۸۰ مجرد در طرح نهضت ملی مسکن خراسان جنوبی

مسکن خراسان جنوبی.JPG مدیرکل راه وشهرسازی خراسان جنوبی از ثبت نام ۲۷۸۰مجرددر طرح نهضت ملی مسکن استان تا به امروز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(خراسان جنوبی)،وحبد داعی بااعلام این خبر اظهارداشت:تا به امروز ۴۴  هزار و۷۱۳ نفر در تمامی شهرهای خراسان جنوبی(۳۱شهر) در سامانه ثبت نام اولیه را انجام داده اندکه درحال پالایش و بررسی واجد شرایط بودن است وازاین تعداد ۲۷۸۰ نفر مجردان بین ۲۳ تا ۴۵ سال سن هستند.

مدیرکل راه وشهرسازی خراسان جنوبی افزود: از این تعداد ۱۷هزار و ۶۰۰ نفر مربوط به شهر بیرجند است و در حال حاضر بجز شهر بیرجند در سایر شهر‌های استان جانمایی اراضی برای تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن صورت پذیرفته است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع ۴۰۰ هزار واحد مسکونی ابلاغی طرح اقدام ملی در کشور سهمیه خراسان جنوبی ۲هزار و ۴۵۰ واحد بوده که هزار و ۳۸۳ واحد در شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر و هزار و ۶۷ واحد در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر می باشدگفت: با وجود سهمیه ابلاغی ۱۳۸۳ واحدی در شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر، اراضی برای بهره مندی ۳هزار و ۷۲۷ واحدبه مساحت ۳۶ هکتار تامین شده که تا مهرماه سالجاری تعداد ۳هزار و ۲۲۷ واحد دارای قرارداد ساخت هستند.

داعی افزود: در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر نیز ۵۰.۵ هکتار اراضی برای ساخت ۳هزار و ۴۱۶ واحد تامین شده که در حال حاضر ۲هزار و ۵۲۳ واحد دارای قرارداد ساخت هستند و ۲هزار و۷۷ واحدوارد فاز اجرا شده است.همچنین اراضی مورد نیاز ۲۸۲ واحد برای بهره مندی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) به صورت رایگان واگذار شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ۱۵هزار و ۸۹ نفر در سامانه طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام که از این تعداد ۵ هزار و۹۷۰ نفر واجد شرایط طرح اقدام ملی شناخته شده اندو تاکنون ۵هزار و۹۷۰ نفراقدام به افتتاح حساب در بانک مسکن و ۵ هزار و ۱۴۰ نفر اقدام به واریز وجه نموده اند.

داعی گفت:در حال حاضر در استان هزار و ۷۷۰ واحد در مرحله اتمام فونداسیون، ۸۹۶ واحد نصب اسکلت و ۳۴۸ واحد در مرحله اجرای سقف و ۲هزار و ۱۴۰ واحد مستقر در سایت ۲۷ هکتاری شهر بیرجند در مرحله اخذ پروانه هستند.