شناسهٔ خبر: 10428 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ابلاغ اعتبارنامه سازمان نظام مهندسی گلستان/ نظام مهندسی استان گلستان آغاز به کار کرد

جلسه نظام مهندسی گلستان فعالیت رسمی اعضای هیئت مدیره جدید سازمان نظام کاردانی ساختمان گلستان طی مراسمی با ابلاغ اعتبارنامه‌هايی از سوی حامد مظاهريان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، آغاز و از زحمات اعضای قبلی نیز، تقدیر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، مهندس علی بخش رستمی، مدیرکل راه و شهرسازی استان در این آیین اشتغال و قدرت بکارگیری توان مجموعه نظام کاردانی ساختمان کشور را، رویكرد و دغدغه مقام عالی وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت كه اداره کل راه و شهرسازی استان نیز، مستثنای این دغدغه‌ها نیست.

رستمی با تاكید بر نهاینه سازی اخلاق حرفه‌ای و مهندسی در بین مدیران و اعضای سازمان؛ بر تخصص، مدیریت و امین بودن اعضای جدید هیئت مدیره نظام كاردانی صحه گذاشت و در عین حال، متذكرشد: یكی از راهكارهای ارتقاء و تعالی جایگاه تكنسین‌ها و كاردانان، ارتباط موثر مدیران با اعضاء و  برگزاری دوره‌های آموزشی مستمر برای آنان است.

مدیركل راه و شهرسازی گلستان خاطرنشان كرد: با همفكری یكدیگر و هماهنگی با مسوولان ارشد كشور و استان برای قانونمندتر كردن اقدامات نظارتی و اجرایی تكنسین‌ها و كاردانان كه از رسالت‌های ماست، در آینده اقدام خواهد شد.

مدیر مسكن و ساختمان راه و شهرسازی گلستان نیز در ابتدای جلسه با ارائه آماری از اعضای نظام مهندسی كاردانی ساختمان استان، گفت: دو هزار و ۲۵۶ نفر جزو اعضای نظام كاردانی استان به شمار می روند كه از این تعداد، ۳۸۶ نفر معمار تجربی هستند.

مهندس"محمود تیموری"، تعداد اعضای نظام كاردانی را، ظرفیت قابل ملاحظه‌ای برای توجه و استفاده از توانمندی آنان در توسعه صنعت ساخت و ساز استان بیان كرد.

در ادامه این جلسه، اعضای منتخب هیات مدیره سازمان نظام كاردانی به بیان پیشنهاداتی برای افزایش تخصص و مهارت كاردانان، بازنگری قوانین و شیوه های آموزشی، بهره مندی از نظرات و یشنهادات سازنده مدیران مرتبط و پیگیری و تعیین تكلیف فعالیت های نظارتی كاردانان برابر ضوابط اجرایی و مقررات، پرداختند.

انتخابات اعضای هیات مدیره و بازرسی سازمان نظام کاردانی ساختمان استان گلستان همزمان با سراسر كشور، اسفندماه سال ۹۳ در رشته‌های عمران، معماری، مكانیك و برق برگزار شد و در نتیجه آن، آقایان داوود علیمردانی، سعید شهری، آتیلا مصدق، حالت بردی آزمون و خانم‌ها مینا حیدری، زهرا بورجندی و پروانه فرومدی و چهار عضو علی‌البدل و یك بازرس به عنوان اعضای جدید انتخاب شدند.

شایان ذکر است، ۶ نفر از اعضای جدید هیات مدیره این سازمان را، اعضای قبلی تشکیل می‌دهند. /

نظر شما