شناسهٔ خبر: 104334 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خبر داد:

جابجایی یک میلیون و ۱۵۵ هزار مسافر با ناوگان مسافری استان طی ۱۰ ماه

جابجایی مسافر معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از جابجایی یک میلیون و ۱۵۵ هزار مسافر با ناوگان مسافری استان طی ۱۰ ماه گذشته خبر داد که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان شمالی، سعید سبحانی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: در ۱۰ ماه امسال، ۲۰۸ هزار سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی استان به مقاصد مختلف کشور انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد افزایش یافته است.  

وی با بیان این که شهرهای تهران، البرز، مشهد، سبزوار، نیشابور، گنبد، گرگان و اصفهان مقاصد سفرهای برون استانی بوده است، افزود: ۳۲،۵ درصد سفرها با اتوبوس، ۳۴،۵ درصد با مینی بوس و ۳۳ درصد با سواری کرایه عمومی انجام شده است.

وی با اشاره به این که در این مدت ۲۷ درصد سفرهایی که با اتوبوس انجام شده درون استانی و ۷۳ درصد برون استانی بوده است، اظهار کرد: همچنین ۹۲ درصد سفرهای با مینی بوس مربوط به داخل استان و ۸ درصد مربوط به خارج استان و ۷۷ درصد سفرهایی که با سواری کرایه انجام شده درون استانی و ۲۳ درصد برون استانی است.

به گفته سبحانی،  ۳۵ شرکت مسافربری، هزار و ۳۸۶ راننده و ۷۶۲ دستگاه ناوگان مسافری در خراسان شمالی مشغول خدمات رسانی به مسافران است.

انتهای پیام/