شناسهٔ خبر: 104370 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی شرق سمنان:

۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر در طرح نهضت ملی مسکن شرق سمنان ثبت نام کردند/۸۵ درصد متقاضیان متعلق به شاهرود بودند

امیر عمیدی مدیرکل راهداری شرق سمنان مدیر کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان گفت: تا کنون ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که از این میزان ۲ هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط شناخته شده و پرونده جهت افتتاح حساب و معرفی به بانک‌ها برای ۸۰۰ نفر تشکیل شده است.

امیر عمیدی مدیر کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص میزان اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان با اشاره به اینکه شرق استان سمنان شامل دو شهرستان و ۵ شهر ‌می‌شود، خاطر نشان کرد: در حال حاضر زمین مورد نیاز برای ۴ هزار نفر، یعنی دو برابر واجدین شرایط تا الان تامین شده است.

وی اظهار کرد: سهمیه شرق استان سمنان ۹ هزار و ۸۱۶ واحد برای ۴ سال در نظر گرفته شده است که نیاز به ۲۳۳ هکتار زمین دارد.

عمیدی گفت:‌ ۸۳ هکتار زمین موجود است که قابلیت آغاز پروژه‌ها را دارند و ۱۳۲ هکتار زمین الحاقی نیز در دست بررسی بوده و در حال حاضر ساخت ۵۱۶ واحد مسکن آغاز شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان خاطر نشان کرد: تاکنون ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که ۱۱ هزار نفر آن‌ها یعنی بیش از ۸۵ درصد ثبت نام کنندگان از شهر شاهرود متقاضی بوده‌اند.

به گفته عمیدی پرونده حدود ۷ هزار و ۳۰۰ نفر هم دارای مشکلاتی در فرم ج بوده که در دست بررسی برای رفع مشکلات است.

وی افزود: تا شهرویر ماه ۱۴۰۱ اولین واحدهای مسکن تحویل مردم داده خواهد شد و تا پایان امسال نیز زمین مورد نیاز طرح ملی مسکن برای شرق استان سمنان تامین می‌شود.