شناسهٔ خبر: 104374 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راه و شهرسازی استان اردبیل اعلام کرد:

تکمیل و بهره‌برداری از پروژه مصلی بزرگ امام خمينی (ره) مشگين شهر با كاربری فرهنگی و مذهبی

علی یوسف زاده - راه و شهرسازی اردبیل معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: پروژه مصلي بزرگ امام خميني (ره) مشگين شهر با زيربناي ۶۸۵۰ مترمربع با كاربري فرهنگي مذهبي تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان اردبیل) ، علی یوسف زاده معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این مطلب اظهار کرد: پروژه مصلي شهرستان مشگين شهر در سال ۱۳۸۷ در زميني به مساحت ۴۰۰۰ مترمربع توسط اداره كل راه و شهرسازي در جنب ابنيه تاريخي و ميراث فرهنگي بزرگ مرد مذهب تشيع بقعه شيخ حيدر شروع شد.

وی گفت: پروژه مصلي بزرگ امام خميني (ره) بصورت سازه اسكلت بتني با سقف دال بتني و نماي آجر سنتي با زيربناي ۶۸۵۰ مترمربع در تعداد سه سقف با كاربري فرهنگي مذهبي احداث شد.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: شيوه طراحي پروژه بنحوي است كه در اعياد بزرگ اسلامي مانند عيد قربان و عيد فطر ، مي توان از صحن مجتمع بقعه بعنوان محل نماز گزاران و حتي بصورت نمايشگاه فرهنگي و ديني روباز استفاده شود.

یوسف زاده ادامه داد: زيرزمين آن با كاربري نمايشگاه فرهنگي ديني هنري ،كتابخانه ، محل نگهداري كتب ديني و كتابهاي مرجع و امانتداري است و همكف آن با كاربري صحن اصلي مصلي با ظرفيت ۲۰۰۰ نفر نمازگزار مرد و شبستان با ظرفيت ۵۰۰ نمازگزار زن خواهد بود.

یوسف زاده به فضاهاي ديگر این پروژه اشاره کرد و افزود: دفتر، ستاد و امام جمعه ،كتابخانه ، اتاق پاسخ به مسائل شرعي ، مهدكودك ، اتاقك تاسيساتي ، وضوخانه و سرويس بهداشتي از دیگر فضاهای پروژه مصلي بزرگ امام خميني (ره) مشگين شهر است

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: این پروژه جهت بهره دهي اوليه با اجراي سفتكاري و قسمتي از عمليات نازككاري با هزينه كرد ۵۵۰۰۰ ميليون ريال در سال ۱۳۹۰ مورد بهره برداري قرار گرفت. سپس در راستاي آن ، اداره كل راه و شهرسازي استان نسبت به انعقاد قرارداد سيستم گرمايشي و سرمايشي و تكميل كارهاي موتورخانه اقدام و تاسيسات مكانيكي و برقي بصورت حرارت مركزي با آبگرم و چيلر تراكمي با هزينه كرد ۱۲۰۰۰ميليون ريال تكميل شد.

وی ادامه داد: مجددا در سال ۱۳۹۹ اجراي باقيمانده تكميل عمليات نازككاري در قالب دو قرارداد به مبلغ ۴۰۰۰۰ميليون ريال به شركت عمران كارا واگذار گرديد.كه اين موضوع نيز به حول و قوه الهي در تاريخ يكم دي ماه ۱۴۰۰ با حضور امام جمعه و نماينده محترم ولي فقيه در استان و مسئولين استاني و شهرستان ، درايام سوگواري ام ابيها حضرت فاطمه زهرا (س) ، تكميل و مورد بهره برداري كامل نمازگزاران عزيز است.